A P U A!!
Mulla tulee outo olo ainakun nään yhen pojan joka on mun rinnakais luokkalaine. Kun nään sen niin tuntuu kuin sirkus mylläisi mun pimpis. Onko normaalia jos mulla ei oo alkanu vielä menkät ku oon 12v tyttö täytän pian 13? Kiitos vastauksesta etukäteen

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kerrot tuntevasi olosi oudoksi kun näet rinnakkaisluokalla olevan pojan ja samalla kuvaat, että tuntuu siltä kuin sirkus mylläisi pimpissä. Et kerro tuntuvatko nämä asiat hyvältä vai ikävältä, mutta saatat olla mahdollisesti ihastunut tähän poikaan. Lisää ihastumiseen liittyvistä tunteista voit lukea täältä.
Pimpissä mylläävä sirkus voi johtua siitä, ettäehkä  tykkäät pojasta ja tunnet mielihyvää hänet nähdessäsi. Murrosiässä pimpissä tapahtuu uusia ja ihmeellisiä asioita, joten on hyvä tutustua eri kehon osiin ja niiden reaktioihin. Lisätietoa pimpistä saat täältä.
Kuukautisten alkaminen vaihtelee hyvin yksilöllisesti ihmisestä riippuen. On täysin normaalia, etteivät kuukautiset ole alkaneet vielä ikäiselläsi. Voit lukea kuukautisista lisää tietoa täältä. Ja jos kuukautisten alkaminen kovasti jännittää, niin kannattaa jutella asiasta vanhempasi tai vaikka koulun terveydenhoitajan kanssa.
Veera Virta