Anuksen venyminen ja suuseksi ilman kumia
Hei, harrastin viikonloppuna ensimmäistä kertaa homo seksiä. Meillä oli kortsu peppuseksissä, mutta ei suuseksissä. Voiko tuosta saada ensimmäisellä kerralla jo jonkun taudin? Tämä oli molemmille ensimmäinen kerta.
Ja entä kun nyt saan työnnettyä peppuuni melkein koko nyrkin, kun enne sinne ei mennyt kun yksi sormi, palautuuko se enää?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kerroit, että olet ensimmäistä kertaa harrastanut peppuseksiä ja että harrasitte myös suuseksiä. Hienoa, että olette toimineet vastuullisesti käyttämällä kondomia. Kondomia on hyvä käyttää myös suuseksissä, sillä seksitaudit voivat tarttua suojaamattomassa suuseksissä. Pohdit, voiko ensimmäisellä kerralla saada taudin. Viestissäsi ei käynyt ilmi, onko kyseessä ensimmäinen kerta ylipäätään, vai onko jompikumpi tai molemmat olleet jonkinlaisessa seksikontaktissa aiemmin. Mikäli kummallakaan ei ole ollut riskiä saada seksitautia aiemmin, ei ole syytä huoleen.
Pohdit myös sitä, että saat työnnettyä peppuusi melkein koko nyrkin, vaikka ennen sinne mahtui vain yksi sormi. Kysyit palautuuko se enää. Anaaliseksiin on tärkeä valmistautua hyvin, jotta vahingoilta vältytään. Sulkijalihasten tulisi olla täysin rennot, ennen kuin anaaliin työnnetään mitään. Kipua tulisi aina välttää. Voit lukea asiasta lisää Anaaliseksin ABC-oppaasta. On hyvin yksilöllistä, kuinka nopeasti sulkijalihakset palautuvat ja palautumiseen vaikuttaa myös se, minkälaista seksiä on harrastettu. On kuitenkin mahdollista, että liian rajussa anaaliseksissä sulkijalihakset vaurioituvat. Jos sulkijalihasten kunnossa on huomattavissa jotakin poikkeavaa, on hyvä käydä lääkärissä.
Peppuseksi voi olla erittäin nautinnollista, kun siinä käytetään runsaasti liukuvoidetta, kommunikaatio on avoin ja vartalon viestejä kuunnellaan.
Anna Ahtiainen, Raisa Hyväri, Marja Heikkinen & Oona Turunen