Apua ihastuksen kanssa
Hei!
Minä tykkään yhdestä pojasta rinnakkaisluokaltani. Hän sainoi tänään jotain (tietämättää mitä hän sillä sai aikaan) joka mursi minut kokonaan. Hän sanoi että viikon parhaat päivät ovat kyllä ne jossa voi olla (kyseisen tytön nimi) kanssa. Kysyin miten hän tämän tytön tuntee, hän sanoi että tyttö on hänen vanhalta luokaltaan ( menin siis tänävuonna seiskalle ja hän puhuu edellisestä koulustaan) ja hän on ollut ihastunut häneen jo kaksi vuotta. Ihastukseni unohtaminen on mahdotonda sillä näen hänet joka päivä. Ajattelin että täältä olisi paras kysyä. Kiitos etukäteen

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Onpas ikävää kuulla, että sinulla on nyt sydänsuruja, mutta tosi hienoa, että halusit uskoutua niistä meille. Ihmissuhteet eivät aina ole helppoja ja joskus voi saada siipeensä, vaikkei se mukavalta tunnukaan. Aika on näissä asioissa se parhain lääke, vaikka näin aluksi se ei varmasti ajatuksena yhtään helpota.
Jos hän on rinnakkaisluokallasi, niin et ilmeisesti kuitenkaan kaikkia tunteja ole samassa luokkahuoneessa hänen kanssaan? Jos mahdollista, voit yrittää edes noina ”yksinäisinä” tunteina hengähtää ja keskittyä opetukseen sen verran kuin pystyt. Kun on yhteistuntien aika, olisi ehkä helpompaa, ettet paljon viettäisi aikaa tämän ihastuksesi kanssa, mikäli se yhtään auttaa. Myös välitunneilla ja ruokalassa voit hakeutua toiseen seuraan, jottet kiduta itseäsi liikaa kuuntelemalla hänen omaan ihastukseensa liittyviä juttuja. Toki saat viettääkin aikaa hänen kanssaan, jos tuntuu, että pystyt siihen.
Mitkä asiat tuovat sinulle iloa elämässäsi? Pyri keskittämään ajatuksesi niihin. Myös kirjoittaminen, musiikki, liikunta, kuvataiteet ja elokuvat voivat auttaa käsittelemään tunteitaan. Olisi tärkeää, ettet jäisi yksin tässä tilanteessa, vaan juttelisit joko jonkun kaverin tai ihan aikuisen kanssa. Moni on kokenut samanlaisia tunteita kuin sinä ja siksi osaa myös tukea sinua.
Jos kaipaat ihan ulkopuolista tukea, voit uudestaan kääntyä meidän puoleemme joko täällä palstalla tai neuvontapuhelimessamme. Lisäksi Nuortennetin Lasten ja nuorten puhelimen puoleen voi kääntyä, puhelin päivystää ihan jokaisena viikonpäivänä. Nuortennetin chat on myös halutessasi apunasi maanantaista keskiviikkoon. Toivottavasti sinulla on tänään ollut vähän parempi mieli. Tsemppiä ja hyvää oloa sinulle!
Maija Nieminen