Asiani koskee anaaliyhdyntää. Olemme vaimoni kanssa kokeilleet sitä ilman kondoomia....
Asiani koskee anaaliyhdyntää. Olemme vaimoni kanssa kokeilleet sitä ilman kondoomia. Meillä ei ole koskaan ollut sukupuolitauteja. Onko turvallista laueta pepun sisälle?

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Mikäli sinulla ja vaimollasi ei ole seksitauteja (olette käyneet testeissä ja/tai teillä ei ole ollut muita suojaamattomia seksikontakteja) niin seksitautien tarttumisen vaaraa ei ole. Pepun sisälle laukeaminen on turvallista, mikäli molemmat siitä pidätte.
Moni tykkää käyttää anaaliseksissä kondomia paitsi seksitaudeilta suojautumiseksi, myös hygieniasyistä. Mikäli seksitautien vaaraa ei ole, voitte kuitenkin yhdessä päättää kondomin käytöstä. Anaaliyhdynnässä tärkeintä on huolehtia riittävästä liukastuksesta, sillä anaalin alueella ei esiinny luontaista liukastetta. Mikäli anaaliyhdynnän jälkeen siirrytään emätinyhdyntään, tulee penis tai seksilelu pestä tai kondomi vaihtaa, ettei emättimeen päädy bakteereja peräsuolesta. Peräsuolen bakteerit voivat aiheuttaa emättimessä tulehduksen.
Lisätietoa anaaliseksissä huomioon otettavista asioista löydät Anaaliseksin ABC-oppaasta. Vaikka opas on erityisesti suunnattu miehille, joilla on seksiä miesten kanssa, vinkit ovat erinomaisia kenelle tahansa anaaliseksiä harrastavalle.
Maria Vihlman