diilaus
okei mä tiiän ollaan tyhmii mun kavereiden kaa eikä tää kysymys tänne kuullu varmaankaa mut tarvitaa silti vähä neuvoo, yks tyyppi kerto et se myy vapen vähä yli 20€ ja mu kavereitte kaa saatii idea et ostettais se ja kysyttii riittääks 14€ ja se tyyppi vastas et juu ja sit menin mu frendin kaa tapaa tätä tyyppii ja sen kaverii (sen kaverilla olis ollu vape) ja no nähtii ne ja annoin rahat mut ne juoksi karkuu eikä saatu mitään (ja tiiän on periaattees laitonta tehä näi) mut pitääks meiä tehä joku rikosilmotus? mut saadaks me silti frendien kaa jonkulaiset syytteet? eihä me ees periaattees tehty mitää paitsi no koitettii saada vape mut onks sen hallussapito alaikäisenä laitonta? ollaan kaikki lukossa ni mitä pitäis tehä?

Hei ja kiitos kysymyksestä.
Hyvä että lähestyitte huolenne kanssa auttavaa tahoa. Olemme täällä Sexpossa seksuaalisuuden ja ihmissuhteiden asiantuntijoita. Tämänkaltaisissa aiheissa parempi osaaminen löytyy Rikosuhripäivystykseltä. Rikulla on maksuton auttava puhelin, jonka yhteystiedot ja aukiolot löydätte täältä. Heillä on erikseen myös nuorten sivut, joita löytyy mahdollisuus chat-keskusteluun. Rikun asiantuntijan kanssa voitte jutella tapahtuneesta ihan anonyymisti ja saada neuvoja ja toimintaohjeita.
Jokainen tekee joskus sellaisia juttuja, jotka kaduttavat jälkikäteen. On hienoa, että olette rohkeasti lähteneet selvittämään asiaa. Tämäkin homma selviää kyllä. Jos asia vaivaa mieltänne vielä Riku-yhteydenoton jälkeenkin niin voisitte jutella fiiliksistänne jollekulle luotettavalle aikuiselle, vaikkapa nuorisotyöntekijälle. Toivottavasti olonne ei ole enää ihan niin lukossa kuin viestiä laittaessanne. Tsemppiä teille!
Maria Vihlman