Elin vuosia ilman seksiä. Sitten tapasin itseäni 10 vuotta vanhemman...
Elin vuosia ilman seksiä. Sitten tapasin itseäni 10 vuotta vanhemman miehen, jonka kanssa olen nyt. Mieskaverini 17-v poika sai vieteltyä minut seksiin syntymäpäivänään, ja sen jälkeen olemme harrastaneet parasta kokemaani seksiä useita kertoja viikossa, kun olemme olleet kahden. Mies on ihmetellyt, kun en ole innostunut seksiin hänen kanssaan. Hänellä on tosin paljon työhuolia, joten omakin kiinnostus on vähäistä. Olen aika ison ongelman edessä. Miten voisin selvitä tästä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmissuhteet voivat joskus aiheuttaa mutkikkaita elämänvaiheita. Kuvaamasi tilanne on hyvin yleinen seksifantasia ja fantasioista on sallittua nauttia ajatuksen tasolla. Tosielämässä kyseinen kuvio voi aiheuttaa ristiriitaisia tunteita kaikissa osapuolissa. Huomioitavaa myös on, että lain mukaan seksisuhteen täysi-ikäisellä osapuolella on aina vastuu tapahtuneista asioista.
Millaisia ajatuksia tilanne sinussa herättää? Vaikka asiaa haluaisikin ehkä vältellä, olisi helpointa keskustella avoimesti kummankin osapuolen kanssa. Mikäli ajatus keskustelusta tuntuu vaikealta, voi omia tunteitaan purkaa esimerkiksi neuvontapuhelimessamme. Näin asiasta on mahdollista jutella perusteellisemmin ja täysin luottamuksellisesti. Lisäksi seksuaalineuvojan vastaanotolla asiaa voi käsitellä joko yksin tai yhdessä oman kumppaninsa kanssa. Yhteystiedot löytyvät täältä.
Neuvonnan tiimi