En laukea seksistä
Pelkään että katson liikaa pornoa. Katon melkee päivittäin pornoa ja yleensä kovaa pornoa. Ei mitää veri leikkejä todellakaa mut katon semmosta mis vedetää hiuksii jne. En oikeestaa fantasioi semmosista jutuista enkä haluu todellakaan toteuttaa semmosta kellekkää tytölle seksin aikana. Oon pari kertaa päässy panee mut en oo lauennu seksist koskaa. Kaikki muijjat on ihmetelly ja kyselly et oonks homo jne ja siis kyl mul seisoo ja oon kiihottunu mut en vaa jostai syyst laukee. Onks tää siit et porno on jotenki tehny must immuunin normaaleille ärsykkeille? Kelasin täs lopettaa pornon katselun ja vähetää runkkaamist päivittäisest esim joka toinen tai kolmas päivä. Oon 16v poika.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Useat ihmiset katsovat pornoa ja tykkäävät käyttää sitä esimerkiksi apuna itsetyydytyksessä. Kiihottuminen rajustakin materiaalista on yleistä. Tämä ei välttämättä lainkaan tarkoita, että pornossa kuvattu seksi olisi sellaista, jota toivoisimme itse todellisuudessa harrastavamme. Sooloseksissä ja fantasioiden maailmassa vapauttavaa on se, että voimme turvallisesti kiihottua kaikenlaisista asioista.
Seksiin toisen ihmisen kanssa voi liittyä jännitystä, joten kiihottumisesta huolimatta laukeamista ei välttämättä tapahdu puolin eikä toisin. On yleistä, että seksuaalisesti hyvin kokeneetkaan henkilöt eivät yhdynnässä aina saavuta laukeamista. Kuvaat, että olet ollut tilanteessa kuitenkin kiihottunut. Tämä viittaisi siihen, että et ole immuuni tilanteen ärsykkeille.
Stressi ja paineet vaikeuttavat osaltaan laukeamista. Onko kuvaamiisi seksitilanteisiin liittynyt suorituspainetta ja painetta laueta? Seksin ei pitäisi olla suoritus. On ikävää, että tytöt ovat seksin jälkeen kyseenalaistaneet sinua.
Sooloseksi pornolla tai ilman on täysin normaalia ja hyvä juttu. Sooloseksistä voit lukea lisää täältä. Silloin kun esimerkiksi pornon katselua tai masturbointia ei pysty itse hallitsemaan ja se aiheuttaa ongelmia arjessa, voi olla kyse addiktoituneesta seksikäyttäytymisestä. Addiktoituneesta seksikäyttäytymisestä voit lukea lisää täältä.
Jos koet ahdistusta pornon katsomisesta, sooloseksistä tai vaikeudesta laueta kumppanin kanssa niin voisit olla yhteydessä Sexpon maksuttomaan neuvontapuhelimeen. Neuvontapuhelimen numero ja aukioloajat löytyvät täältä.
Raisa Hyväri & Maria Vihlman