En ole ikinä ollut minkäänlaisessa sukupuolten kosketuksessa eli minulla ei...
En ole ikinä ollut minkäänlaisessa sukupuolten kosketuksessa eli minulla ei ole seksitauteja. Laukesin kumihanskan sisälle jonka pistin roskikseen. Muutaman viikon päästä kaivoin hanskan ja mälli oli melko kuivunut hanskaan. Lisäsin hanskaan vettä ja rasvaa ja laukesin hanskaan uudestaan. Onko mahdollisuutta että olisin saanut tästä jonkin viiruksen? Seksitauteja ei voi syntyä, mutta mietin vain. Huuhtelin alapään tämän jälkeen. Olen poika.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva juttu, että haluat huolehtia omasta (seksuaali)terveydestäsi. Kuten mainitsit, seksitauteja kyseisestä toiminnasta ei ole voinut syntyä. Joskus on häviävän pieni mahdollisuus, että jokin muu infektion aiheuttaja olisi voinut tarttua, kun kerran jo likaantunut asia/esine on limakalvokosketuksissa. Todennäköisesti voit kuitenkin olla ihan huoleti ja jatkaa elämääsi samaan malliin ilman pelkoa taudeista. Jatkossa voit vaikkapa käyttää aina uutta kumihanskaa, jotta voit nauttia seksuaalisuudestasi ja itsetyydytyksestä vielä turvallisemmin mielin. Jos asia edelleen huolettaa sinua, voit jutella asiasta enemmän vielä terveydenhoitajan kanssa.
Maija Nieminen