En saa kondomia laitettua, kumppanikin yrittänyt mutta ei onnistu. Enkä...
En saa kondomia laitettua, kumppanikin yrittänyt mutta ei onnistu. Enkä osaa mitata penikseni ympärysmittaa. Voiko lääkäri laittaa kondomin penikseni ympärille, ja saako lääkäri runkata potilaan munan (jos erektio ongelma) kovaksi laittoa varten?

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Jos kondomin käyttöön liittyy hankaluutta, suosittelemme aivan aluksi perehtymään tähän tietopakettiin ja opetusvideoon kondomin käytöstä.
Peniksen ympärysmitan mittaamista varten tarvitset mittanauhan. Ympärysmitta mitataan siten, että erektiossa olevan peniksen paksuimman kohdan ympärille kierretään mittanauha. Mittanauhan lukema kertoo peniksen ympärysmitan.
Terveydenhuollon ammattihenkilö (esim. lääkäri) ei aseta kondomia eikä runkkaa potilaan munaa vastaanotolla. Kysymyksestäsi ei käy ilmi, että minkälaisia ongelmia kondomin laittamisessa ilmenee. Keskustelu seksuaalisuuden asiantuntijan kanssa voisi auttaa sinua hahmottamaan tilannettasi paremmin. Suosittelisin, että soittaisit joko yksin tai kumppanisi kanssa neuvontapuhelimeemme, jotta voisimme yhdessä pohtia sinulle ja teille sopivaa ratkaisua.
Neuvonnan tiimi