Epätoivoinen
Moi.
Olemme 40 pariskunta ja olemme olleet 6 v. yhdessä. Mies on aina lauennut nopeaan eikä seiso kunnolla ja nainen tykkää seksistä. Alkuaikoina tämä ei niin haitannut kun seksiä oli useasti. (Määrä korvasi laadun) viimeisen vuoden aikana seksi on huomattavasti vähentynyt. Miehelle määrätti Sildenafil 50mg, että seisoisi. Tämä kyllä auttoi siihen ongelmaan, mutta kestävyyttä se ei tuonut yhtään lisää. Ikinä kestävyys ei ole ollut pitkä..max 5min, mutta nyt kun seksiä on harvemmin, (noin 4 x puolessa vuodessa) niin naisena en ensinnäkään saa koskettaa miestä, koska muuten laukeaa käsille..ei mitään koskettelua tai suutelua..ainoastaan mies koskettelee naista ja hyppää päälle ja kaikki on minuutissa ohi. Muita asentoja ei edes yritetä enään, koska nämä muut asennot kiihottaa miestä entisestään. Olemme yrittäneet kaiken maailman konsteja, mutta mikään ei auta. Tämä tilanne raastaa molempia. Nainen rakastaa miestään ja haluaisi villiä pitkää seksiä monessa eri asennossa ja paikassa. Mies rakastaa vaimoaan, mutta ei halua pettyä itseensä eikä tuottaa pettymystä naiselleen, kun kaikki on ohi ennen kuin päästään edes alkuun. Mistä saisi apua?

Hei.
Kiitos kysymyksestä. Herkkä siemensyöksy on melko yleinen vaiva, joka vaikuttaa usein myös kumppaniin ja yhteiseen seksielämään. Erektioon vaikuttavat monet asiat, esimerkiksi elämäntavat kuten lääkitykset, stressi tai päihteiden käyttö.
Erilaisia keinoja siemensyöksyn hallitsemiseen voi tosiaan kokeilla. Ette kerro tarkemmin, minkälaisia konsteja olette jo kokeilleet. Lantionpohjanlihaksiston vahvistamisesta voi olla apua, jotta oppii paremmin tunnistamaan ja erottamaan ejakulaation sekä orgasmin. Joitakin voi auttaa kondomin käyttö tai se, että laukeaa esimerkiksi sooloseksillä ennen yhteistä seksiä. Tosin on otettava huomioon, että jokaisella miehellä ns. palautumisaika laukeamisen jälkeen on erilainen; jollekin on mahdollista kiihottua ja laueta uudelleen saman päivän aikana, jollekin taas palautumiseen voi mennä parikin päivää.
Voisiko kenties myös ajatella, että vaikka mies laukeaa nopeasti, hän voisi silti tyydyttää naista esimerkiksi kädellä, suulla tai seksilelulla? Seksin ei tarvitse loppua miehen laukeamiseen ja seksi voi olla paljon muutakin kuin yhdyntää. Voisitteko löytää yhdessä seksiin rentoutta, iloa ja ehkä uteliaisuutta?
Erektiovaivaa sekä nopeaa siemensyöksyä on hyvä tutkia seksuaalilääketieteeseen erikoistuneella lääkärillä. Suosittelen tutustumaan tähän asiantuntijalistaan ja halutessanne ottamaan yhteyttä sopivaan lääkäriin/urologiin.
Yhteisestä seksuaalineuvonnasta tai pariterapiasta voi myös olla hyötyä. Olette tervetulleita meille Sexpoon keskustelemaan tilanteesta ja pohtimaan sopivia ratkaisuja siihen. Meille voi varata ajan täällä.
Tässä kirjasuosituksia:
Elina Tanskanen: Parempaa seksiä
Mantak Chia, Carlton Abrams Douglas: Moninkertainen orgasmi – seksin salaisuuksia pareille
Oona Turunen