Haluaisin saada samanaikaisen orgasmin kumppanini kanssa, mutta se ei ole...
Haluaisin saada samanaikaisen orgasmin kumppanini kanssa, mutta se ei ole ainakaan vielä onnistunut. Miten siihen olisi mahdollista päästä. Usein mies laukeaa ennen minua, ja minä jään ilman. Joskus hän tyydyttää minut yhdynnän jälkeen nuolemalla. Joskus minä laukean ensin, ja yhdyntä loppuu siihen. Orgasmin jälkeen alapääni on niin tuntoherkkä, ettei siihen voi koskea vähään aikaan. Näistä syistä johtuen olisi hienoa, jos joskus laukeaisimme samaan aikaan.

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Jos toivoo saavansa orgasmin yhtä aikaa kumppanin kanssa niin kummankin on ensiarvoisen tärkeää tuntea oma kehonsa, kiihottumistapansa ja orgasminsa. Kun tuntee oman kehonsa ja sen, mitä keho kaipaa vähemmän tai enemmän kiihottuneena niin nautintoa tuottavista seksitavoista on helpompi jutella toisen kanssa.
Omasta kiihottumisesta ja siitä, miten lähellä tuntee olevansa orgasmia, tulisi pystyä kommunikoimaan myös seksin aikana. Jos toinen on jo todella lähellä orgasmia ja toinen vasta matkaamassa kohti orgasmia, tulisi seksin olla kiihotusta nostavaa etenkin sille, jolla matkaa kohti orgasmia on enemmän. Jo lähellä orgasmia oleva kumppani voi samanaikaisesti esimerkiksi kokeilla hieman rentouttaa kehoaan. Kun molemmat ovat lähestymässä kiihottumisen huippua, on hyvä siirtyä seksitapaan, joka on molemmille mahdollisimman nautinnollinen orgasmia ajatellen. On hyvä jutella etukäteen siitä, millainen seksi kummallekin on orgasmin kannalta toimivinta silloin, kun keho ja mieli ovat jo hyvin kiihottuneessa tilassa.
Toisinaan orgasmin tai tietynlaisen orgasmin tavoittelu voi lisätä suorituspainetta, joka itsessään usein vaikeuttaa nautinnon ja orgasmin saamista. Tärkeää onkin muistaa se, että orgasmi on aina yhtä arvokas, saatiinpa se samaan tai eri aikaan kumppanin kanssa. Kumppanin kanssa on hyvä keskustella etukäteen myös siitä, mikä on toivottu tapa jatkaa jos toinen saa orgasmin ennen toista – mikä tyypillisin tilanne onkin.
Nautinnollisia ja suorituspaineettomia hetkiä!
Maria Vihlman