Hämmennys omasta Seksuaalisuudesta
Hei,onko laitonta jos harrastan seksiä ukkini siskontytön kanssa?.Olen 21 ja ukin siskontyttö 40.
Toinen kysymys on että kuinka voisin lähestyä erästä henkilöä,joka on ilmeisesti kiinnostunut minusta.Tunnen hänet ja soittelen hänelle välillä.Näemme joitakin kertoja vuoden aikana

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ihan ymmärrettävää, että omat fantasiat tai seksuaaliset mieliteot voivat joskus hämmentää. Aina niitä ei tarvitse toteuttaa, jos ei siltä tunnu, fantasioista voi halutessaan nauttia myös salaa.
Suomen laissa on määritelty rangaistavaksi sukupuoliyhteys lähisukulaisen kanssa. Lähisukulaiseksi lasketaan omat isovanhemmat ja vanhemmat, sisarukset sekä omat lapset. Näin ollen, jos molemmat ovat suostuvaisia, voisitte teoriassa harrastaa seksiä esimerkkisi mukaisessa tilanteessa. Käytännössä jotkut voivat kuitenkin paheksua tapahtunutta sekä pitää asiaa kiellettynä ja moraalittomana.
Kiva, että sinulla on mielessäsi joku erityinen ihminen. Oletteko suunnilleen samanikäisiä? Tällöin on helpointa varmaankin olla häneen yhteydessä esimerkiksi sosiaalisen median kautta, jos soittaminen tai viestittely ei tunnu luontevalta. Itse varmaan tiedät kuitenkin juuri sinulle parhaimman keinon lähestyä toista. Voit kysellä ensin ihan kuulumisia ja sitten vaikkapa ehdottaa, että näkisitte näin pitkästä aikaa jonain päivänä. Jos asutte samalla paikkakunnalla, voi vaikka kysyä ohimennen, lähtisikö toinen kauniilla ilmalla kävelylle tai pyöräilylle, jäätelölle tai esimerkiksi johonkin kiinnostavaan tapahtumaan. Vain mielikuvitus on rajana, joten kysele vähän, mistä toinen voisi olla kiinnostunut.
Toivottavasti saat yhteyden tähän sinusta kiinnostuneeseen ihmiseen ja edessäsi on mukavat ajat. Mikäli haluat vielä jutella fantasioihin tai ihmissuhteisiin liittyvistä asioista, voit jättää meille uuden kysymyksen tai vaikkapa soittaa ilmaiseen neuvontapuhelimeemme.
Maija Nieminen