Hanan muotoinen penis
Hei, olen 14v poika ja kysyisin semmosta että onko normaalia että penikseni on niinsanotusti ”hanan” muotoinen. Se on ollut sellainen niin kauan kuin muistan. Voiko se olla murtunut, jos on niin voiko asialle tehdä enää mitään. Ja vaikuttaako se seksiin tai lapsien saantiin.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Moni muukin poika miettii samoja asioita kanssasi. On kuitenkin ihan luonnollista, jos penis on vähän käyrä. Seksi on ihan mahdollista käyrän peniksen kanssa, mikäli kosketus tai itse yhdyntä ei tee kipeää. Tällaisissa tilanteissa on hyvä pitää tauko ja miettiä, voisiko jonkin muu asento tai kosketustapa olla miellyttävämpi. Käyrä penis ei myöskään vaikuta lasten saamiseen.
Onko sinulla ollut mitään kipuja tai vaikeuksia mahdollisen itsetyydytyksen tai yhdynnän aikana? Joskus vaivojen aiheuttaja on Peyronien tauti, johon on kyllä hoitomuotoja, mutta tilanteen voi diagnosoida vain lääkärissä. Jos siis penikseen liittyvät asiat vaivaavat, tai jopa haittaavat arkielämääsi, on hyvä kääntyä lääkärin puoleen. Myös turvallisen aikuisen kanssa voi aina puhua, jos jokin asia painaa mieltä. Voit halutessasi tutustua lisäksi meidän artikkeliimme penikseen liittyen.
Maija Nieminen