Hei. Esinahkani on aika tiukka, enkä saa sitä vedettyä terskan...
Hei. Esinahkani on aika tiukka, enkä saa sitä vedettyä terskan taakse. Voinko näyttää sitä äidille, ja kysyä pitäisikö hänen mielestä minun mennä näyttämään sitä terveydenhoitajalle? Toimimmeko väärin, jos äiti koskettaisi pippeliäni?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Tiukka esinahka on hyvin yleinen vaiva ja monesti aika auttaa kyseisessä tilanteessa. Sinulla on itsemääräämisoikeus kehoosi, joten voit näyttää pippeliäsi toisen suostumuksella kenelle itse niin haluat. Tämä pätee myös koskettamiseen, mutta tällaisessa tilanteessa on kuitenkin varmempi aina kääntyä terveydenhoitajan puoleen, jolla on koulutus kehoon ja terveyteen liittyviin asioihin. Myös itse voit yrittää venytellä varovasti esinahkaasi täältä löytyvillä ohjeilla. Kuuntele kehoasi ja etene niin, ettet tee mitään väkisin tai kivuliaasti. Jos kaipaat vielä lisätietoa esinahkaan tai seksuaalisuuteen liittyen, voit aina laittaa meille uuden viestin, neuvomme sinua mielellämme uudestaankin.
Maija Nieminen