Hei, haluaisin päästä luovuttamaan siemennestettä. Millainen itse luovutustilanne on? Voiko...
Hei, haluaisin päästä luovuttamaan siemennestettä. Millainen itse luovutustilanne on? Voiko siellä olla tyttöystävän kanssa? Saisiko tyttöystävältä ottaa kaikki vaatteet pois ja harrastaa suuseksiä? Haluaisin siitä nautinnollisen kokemuksen. Saako näytteen antamiseen käyttää aikaa yli tunnin, esim. 1,5 tuntia. Millaiseen astiaan siemensyöksyn annetaan tulla?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Riippuen lapsettomuusklinikasta, siittiöitä voi lahjoittaa noin 20-45 -vuotias henkilö, jolla ei ole vakavia perinnöllisiä sairauksia. Ennen lahjoittamista henkilön tulee käydä läpi useampi eri vaihe, joiden avulla kartoitetaan lahjoittajan sopivuutta. Henkilön tulee esimerkiksi antaa veri- ja virtsanäytteet, joiden avulla poissuljetaan kromosomipoikkevuudet sekä seksitautien ja hepatiittien mahdollisuus. Lahjoittaja ohjataan myös siemennesteanalyysiin, jossa tarkastetaan siittiötiheys, siittöiden liikkuvuus sekä kestävätkö siittiöt koepakastuksen ja -sulatuksen. Lisäksi henkilö käy lääkärintarkastuksessa ja lahjasukusoluneuvonnassa, jossa käsitellään luovuttamiseen liittyviä oikeudellisia, eettisiä ja psykologisia seikkoja. Lain mukaan kaikki lahjoittajat rekisteröidään ja lapsella on oikeus 18 vuotta täytettyään saada tieto lahjoittajan henkilöllisyydestä.
Mikäli henkilö hyväksytään kaikkien vaiheiden jälkeen luovuttajaksi, lahjoitetaan siemenneste näytteenantohuoneessa. Huoneesta löytyy tarvittessa eroottista materiaalia. Huoneessa on tarkoitus antaa näyte yksin, mutta tyttöystävästä on sallittua fantasioida. Lahjoittajan tulee tavallisesti sitoutua 8-10 luovutuskertaan. Siemensyöksyn annetaan tulla klinikalta saatuun pieneen astiaan. Luultavasti 1,5 tuntia on liian pitkä aika näytteenantoon, mutta ajan rajoittamisen määrittelee tarkemmin vastaanottajataho.
Fantasioissa kaikki on mahdollista ja siksi omissa mielikuvissaan on myös lupa fantasioida siemennesteen luovuttamisesta ja suuseksistä, vaikkei välttämättä päätyisikään luovuttamaan spermaa. Jos sinua kiinnostaa siemennesteen luovuttaminen, voit olla yhteydessä sinulle lähimpänä olevaan lapsettomuusklinikkaan ja selvittää kysymyksiäsi ja sopivuuttasi vielä tarkemmin heidän avullaan.
Neuvonnan tiimi