Hei! Jos kumppani antaa minulle orgasmin niin sen jälkeen noustessa...
Hei! Jos kumppani antaa minulle orgasmin niin sen jälkeen noustessa jalat tai toinen jalka puutuu täysin ja kuulo saattaa heiketä hetkeksi. Tätä ei tapahdu ikinä, jos olen itse aiheuttanut itselleni orgasmin, ainoastaan kumppanin kanssa. Pitäisikö olla huolissaan?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Orgasmin aikana lihakset supistelevat, verenpaine ja syke nousevat sekä hengitys kiihtyy. Näistä syistä johtuen voi usein myös havaita kehossaan erilaisia muita reaktioita, kuten kuvaamiasi toimintoja. Niiden ei pitäisi olla vaarallisia ja orgasmin aiheuttama tila on lyhytkestoinen. Jos kyseiset oireet jatkuisivat pitkään tai niitä ilmenisi muulloinkin kuin orgasmin jälkeen, on hyvä jutella asiasta lääkärin kanssa.
Jokaisen keho on hyvin yksilöllinen ja myös seksikertojen välillä voi olla eroja orgasmeissa. Siksi ei myöskään pitäisi olla huolestuttavaa, vaikka kuvaamiasi toimintoja tapahtuu ainoastaan kumppanin kanssa. Saattaa olla, että kumppanisi stimuloi sinua voimakkaammin, tai eri tavoin, kuin mitä itse teet kehollesi masturboinnin aikana. Myöskään henkisen puolen merkitystä orgasmin voimakkuudelle ei kannata unohtaa, joten ehkäpä kumppanin kanssa antaudut nautinnolle vielä kokonaisvaltaisemmin. Parhaiten vastauksen tiedät kuitenkin sinä itse. Asiasta ei siis tarvitse olla huolissaan, jos tilanne kestää vain vähän aikaa ja menee itsestään pois. Nautinnollisia hetkiä jatkossakin teille.
Neuvonnan tiimi