Hei. Katsoin erään pornovideon netistä. Semiammattilaisessa videossa oli mies ja...
Hei. Katsoin erään pornovideon netistä. Semiammattilaisessa videossa oli mies ja nainen jotka panivat toisiaan lähes puoli tuntia. Kohtaus oli koko ajan samaa otosta, eli kamera tai kuvakulma ei vaihtunut välillä. Nainen alkoi jo oikeasti näyttää väsymyksen merkkejä, mutta mies jaksoi ja jaksoi. Eniten minua kuitenkin ihmetyttää se, että miten ihmeessä mies voi panna naista puoli tuntia paljaalla peniksellä, laukeamatta? Eikö peniksessä ole tuntoa lainkaan?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Peniksen tuntoherkkyys on yksilöllistä. Joillakin tunto on herkempi ja jotkut ovat tottuneet pitkäkestoiseen ja joskus kovempaankin stimulaatioon. On siis kyllä mahdollista panna puoli tuntia, vaikka olet ihan oikeassa siinä, että se on useimmille pitkä aika. Keskimääräisen yhdynnän keston sanotaan olevan noin 5-10 minuuttia. Jos kesken panemisen huomaa itsessään tai seksikumppanissaan väsymyksen merkkejä, voi siitä sanoa ääneen ja pitää taukoa tai tehdä välillä jotakin muuta kivaa ja nautinnollista.
Porno on näyteltyä ja tuotettua viihdettä, joka ei useinkaan vastaa todellista seksiä. Vaikka video on tehty näyttämään kuin yhdeltä otokselta, on silti mahdollista, että leikkauksia on tehty joissain kohdin. Pornonäyttelijät ovat usein myös kehittäneet taitoja, jotka auttavat heitä työssään. He luultavasti tuntevat oman kehonsa erittäin hyvin ja osaavat myös pitkittää ejakulaatiota tarpeen mukaan.
Laukeamisen keston pohtimisen sijaan seksissä on hyvä keskittyä itse nautintoon; mistä kukin saa mielihyvää, ja kuinka sitä voi vastaanottaa itselle ja antaa toiselle, jos kyse on kumppanin kanssa tehtävästä seksistä. Joskus laukeaminen tapahtuu nopeammin, joskus hitaammin. Mahdollisimman pitkäkestoinen yhdyntä ei ole aina sama asia kuin nautinnollinen seksi. Seksi on monille paljon muutakin kuin yhdyntää ja laukeamista, vaikka ne ovatkin usein hyvin nautinnollisia asioita.
Oona Turunen