Hei, koitettiin poikaystäväni kanssa yhdyntää ensimmäisen kerran hetki sitten, mun...
Hei, koitettiin poikaystäväni kanssa yhdyntää ensimmäisen kerran hetki sitten, mun ensimmäinen kerta ja py:llä on enemmän kokemusta. Koin olevani tarpeeksi kiihottunut ja märkä, sillä lämmittelimme hyvin esim. suuseksillä ja sormetuksella, mutta siltikään emme millään saaneet penistä sisälleni. Olemme koittaneet nyt kolme kertaa, ja olisi kiva tietää onko jotain mitä voi tehdä asialle? Poikaystävän penis on 14-senttinen, eli ei tämä ongelma siitä pitäisi johtua.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ensimmäinen kerta ei aina välttämättä suju toivotusti, mutta on mukavaa kuulla, ettette ole lannistuneet asian vuoksi. Kuten mainitsit, erilaiset hyväilyt ovat oleellisia, jotta emätin kostuisi ja penis menisi paremmin sisään. Joissain tapauksissa voi ottaa avuksi myös liukuvoiteen, joka lisää vielä kosteutta ja saattaa paremmin mahdollistaa yhdynnän onnistumisen. Lisäksi erilaiset asennot voivat helpottaa peniksen viemistä sisään.
Onnistuuko sinulta itsetyydytys tai esimerkiksi tamponin laittaminen sisään? Ilmeisesti jonkinlaiset hyväilyt emättimen sisältä onnistuvat, koska kerroit viestissäsi sormettamisesta? Joskus yhdyntöjä voi vaikeuttaa immenkalvon ahdas aukko, jolloin sisään ei välttämättä pysty heti laittamaan tamponia tai penistä. Immenkalvon aukko venyy ajan kanssa ja myös esimerkiksi varovainen venyttely voi auttaa tilanteeseen.
Millainen tunnelma teillä oli yhdyntää yrittäessä? Yhdyntöjen onnistumiseen voi vaikuttaa negatiivisella tavalla jännittynyt tai hermostunut tunnelma, jolloin oma lihaksistokin saattaa olla jännittyneessä tilassa ja yhdyntä hankaloittuu. Yleensä, kun tilanne tulee tutummaksi ja kumppanin kanssa uskaltaa puhua ja suhtautua asioihin leikkisästi, voivat jännitys tai epäonnistumisen pelko hälvetä.
Ilmeisesti yhdyntäyritys ei kuitenkaan tuntunut kivuliaalta? Jos yhdynnät eivät jatkossakaan onnistu yrityksistä huolimatta tai yhdyntöihin liittyy kipua, olisi hyvä jutella asiasta terveydenhoitajan kanssa. Ei ole syytä kuitenkaan huoleen, monesti kyseessä saattaa olla vain asia, joka lähtee sujumaan harjoituksen ja ajan myötä. Jos yhdynnät eivät onnistu, pyrkikää nauttimaan seksuaalisuudestanne muillakin tavoin kuin perinteisessä yhdynnässä. Lisää tietoa ja neuvoja saatte vielä neuvontapuhelimestamme.
Maija Nieminen