Hei, miksi aina seksin jälkeen oli se sitten parisuhteessa tai...
Hei, miksi aina seksin jälkeen oli se sitten parisuhteessa tai yhden yön juttu, sen jälkeen ahdistun ja heti kun mahdollisuus. (lähden/nainen lähtee) alan itkemään hysteerisesti ja mua pelottaa vaikka mitään syytä ei ole. Haluan ja tykkään seksistä mutta tiedän että se aiheuttaa tän joka kerta, kerroin asiasta mielenterveyden ammattilaiselle ja tämä alkoi nauraan vaan hysteerisesti ja sen jälkeen en ole uskaltanut puhua kellekkään

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksuaalisuus on herkkää aluetta ja siksi onkin erittäin ikävää kuulla, että olet saanut epäammattimaista kohtelua. Näin ei saisi olla ja voin vakuuttaa, että täällä kukaan ei naura sinulle ja siksi onkin hyvä, että uskalsit ottaa meihin yhteyttä.
Ihminen on monisäikeinen kokonaisuus ja joskus onkin vaikeaa tietää perimmäistä syytä omalle käytökselleen. Oletkin hienosti jo saanut avattua tilannetta sen verran mielessäsi, että tiedostat ainakin nauttivasi seksistä. Onko sinulla samanlaisia oireita mahdollisen sooloseksin jälkeen? Jos ei, osaatko sanoa, onko jokin seikka eri tavalla verrattuna kumppanin kanssa harrastettavaan seksiin? Miten noin muutoin suhtaudut seksuaalisuuteesi? Oletko havainnut muilla elämän osa-alueilla ahdistuksen tai pelon tunteita? Esimerkiksi tällaisia asioita voisi pohtia lähtiessään miettimään oman tilansa taustaa.
Yksin ei tarvitse omaa tilannettaan ratkaista, sillä me olemme täällä juuri sinua varten. Palvelumme ovat luottamuksellisia ja suhtaudumme asioihin hienotunteisesti. Jos siis sinusta tuntuu siltä, että voisit olla kiinnostunut esimerkiksi juttelemaan seksuaalineuvojan vastaanotolla tilanteestasi, otamme sinut mielellämme vastaan. Toivottavasti sinulla ei ole enää niin paha olo henkisesti ja löydät sinulle sopivan auttamismuodon. Kaikkea hyvää sinulle.
Maija Nieminen