Hei.Minulla on fantasia sellaiseen, mitä en todennäköisesti pystyisi toteuttamaan käytännössä...
Hei.
Minulla on fantasia sellaiseen, mitä en todennäköisesti pystyisi toteuttamaan käytännössä. Jo se vaikutuksista terveyteen sekä muutenkin varmaan oksentaisin. Kyseessä siis olla orjana tallilla hevosnaisille. He pakottaisi nuolemaan heidän ratsastussaappaansa puhtaaksi. Eli niissä voisi olla hevosenpaskaa, mutaa, hiekkaa. Tuleeko tälläinen jotenkin alitajunnasta vai miten tollainen mielikuva voi tulla?

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Seksuaalisille fantasioille on varsin tyypillistä se, että niitä ei välttämättä edes haluaisi toteuttaa tosielämässä. Kaikenlaisista fantasioista on lupa nauttia, sillä mielen sisäisessä maailmassa tosielämän säännöt ja lait eivät ole voimassa.
Siitä, mistä fantasiat juontavat juurensa, ei seksologian kentällä vallitse yksimielisyyttä. Todennäköisesti kyse on monisyisestä perintötekijöiden, kehon, mielen, kulttuurin ja oppimiskokemusten yhteispelistä. Vastaavalla tavalla emme tiedä sitäkään, miksi joku ihminen tykkää juuri tietynlaisesta ruuasta tai tietynlaisista elokuvista.
Fantasian taustasyiden etsimisen sijaan on usein mielekkäämpää keskittyä siihen, miten itselle tärkeä fantasia voi tuoda iloa ja hyvinvointia omaan seksuaalisuuteen. Jos haluat pohtia aihetta tarkemmin, neuvontapuhelimemme palvelee sinua.
Maria Vihlman