Hei. Mistähän mahtaa johtua, että kun olen saanut illalla itsetyydytyksellä...
Hei. Mistähän mahtaa johtua, että kun olen saanut illalla itsetyydytyksellä oikein hyvän orgasmin, on minulla yöllä herätessäni tosi kova erektio. Penikseni on silloin kovempi, kuin vaisumman orgasmin jälkeen, tai jos en ole illalla runkannut ollenkaan. Se voi olla kovempi kuin itsetyydytyksen aikana. Luulisi, että paineiden purkautuminen nautinnollisesti vaikuttaisi aivan päinvastaisella tavalla, ja penis pysyisi yöllä pehmeämpänä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva kuulla, että olet tarkkaillut kehosi toimintaa. Voisi tosiaan kuvitella, että penis pysyisi pehmeänä runkkaussession jälkeen. On kuitenkin tutkittu, että miehillä voi olla yön aikana jopa 5-10 erektiojaksoa. Nämä yölliset erektiot, kuten aamuerektiotkin, ovat täysin luonnollisia ja ne syntyvät, kun peniksen verisuonet laajenevat. Yöllisiä erektioita ohjaa tahdosta riippumaton hermosto ja syy erektioihin on peniksen verenkierron huoltaminen ja paisuvaiskudoksen kunnossa pitäminen.
Luultavasti siis jatkossakin tulet kohtaamaan yöllisiä erektioita itsetyydytyksestä huolimatta. Erektiot ovatkin merkki, että kaikki toimii, kuten pitääkin. Jos sinulle heräsi vielä lisää kysyttävää kehosi toimintaan liittyen, voit kääntyä aina terveydenhoitajan puoleen.
Maija Nieminen