Hei! Olemme seurustelleet poikaystäväni kanssa neljä vuotta ja ongelmia seksuaalisuuteen...
Hei! Olemme seurustelleet poikaystäväni kanssa neljä vuotta ja ongelmia seksuaalisuuteen ja seksiin on ollut enemmän kuin tarpeeksi. Suhteemme puolessa välissä poikaystäväni jäi kiinni, kun löysin vähäpukeisten tuttujen ja tuntemattomien naisten nimillä tallennettuja kuvia koneelta, jonka annoin anteeksi. Emme ole harrastaneet seksiä lähemmäs vuoteen ja se turhauttaa, koska tiedän hänen seuraavan hyvin rohkeita kuvia netti alustalla, mutta minä en riitä. Onko antaa neuvoja?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Oma riittämättömyyden tunne voi tulla esiin tilanteissa, joissa kumppani katselee muita. Riittämättömyyden tunteeseen voi koittaa vastata itsemyötätunnolla, eli suhtautumalla mahdollisimman hyväksyvästi omiin tunteisiin ja ajatuksiin.
Kaikki tunteet ovat sallittuja. Tunteisiin ja ajatuksiin emme voi aina vaikuttaa, vaan tekoihimme ja toimintaamme voimme. Toista ihmistä ei voi muuttaa tai rajoittaa. Riittämättömyyden tunnetta voi käsitellä esimerkiksi keskustelemalla luotettavan ihmisen kanssa tunteista ja ajatuksista asiaan liittyen.
Oletko kertonut kumppanillesi turhautumisestasi? Turhauttaako sinua ettei seksiä ole ollut, vai se, että kumppanisi katselee koneella muita? Entä oletteko puhuneet siitä, miksi seksi suhteessanne on loppunut/muuttunut vähäisemmäksi? Jos sinulla on toiveita seksin harrastamiseen, oletko pyytänyt ja ehdottanut sitä kumppanillesi? Kuinka hän on siihen suhtautunut? Seksiin liittyviin ongelmiin yksi apukeino on toimivan keskusteluyhteyden rakentaminen. Kommunikaatio on yksi tärkeimmistä taidoista mitä tulee seksiin.
Näin nettineuvonnan välityksellä on haastavaa antaa tarkempia neuvoja yksilölliseen tilanteeseen, joten suosittelen olemaan yhteydessä meihin esimerkiksi puhelimitse.
Neuvonnan tiimi