hei Olen 13 vuotias tyttö jota kiinnostaa seksi ja koen...
hei Olen 13 vuotias tyttö jota kiinnostaa seksi ja koen olevani valmis siihen mutta kaikki ikäiseni pojat sekä tytöt ovat jotenki liian lapsia mielestäni enkä koe pystyväni keskustelemaan asiasta heille saatika harrastamaan jonkun pojan kanssa seksiä eikä vanhempaa seuraa ole saatavilla joten olisiko teillä jokin ratkaisu jonka kanssa voisin jakaa ajatuksiani seksistä haluaisin kuulla sellaiselta jolla on omaa kokemusta

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On luonnollista, että seksi kiinnostaa ja sitä tekisi mieli kokeilla. Jokainen kypsyy omaan tahtiinsa, ja toiset kokevat olevansa valmiita seksiin tai siitä puhumiseen aiemmin kuin toiset. Kaikkien omaa tahtia on tärkeää kunnioittaa.
Onkin hyvä, että seksistä pystyy keskustelemaan, ennen kuin sitä ryhtyy harrastamaan. Ennen seksiä on hyvä puhua ainakin ehkäisystä, siitä mistä kumpikin osapuoli tykkää tai mitä haluaa kokeilla sekä mitkä asiat itseä eivät ainakaan kiinnosta. On myös hyvä ottaa keskusteluun erilaiset tunteet ja ajatukset, joita seksiin liittyy, esimerkiksi jännitys. Kun sopiva kumppani löytyy, kannattaa tutustumiseen ja juttelemiseen sekä ihan tavalliseen lähekkäin oloon käyttää rauhassa aikaa. Ekasta seksikerrasta voit lukea lisää täältä.
Omaa seksuaalisuutta voi tutkia esimerkiksi sooloseksiä tekemällä, tutustumalla omaan kehoon, mieltymyksiin ja fantasioihin. Seksistä voi puhua ystävien tai sellaisen turvallisen ja luotettavan ihmisen kanssa, jonka seurassa on helppo jutella. Voit halutessasi koittaa löytää keskusteluseuraa esimerkiksi nuorisotaloilta tai jos paikkakuntasi lähellä on Tyttöjen talo. Voit soittaa myös meidän neuvontapuhelimeen, jos seksi askarruttaa tai sinulla on jotakin kysymyksiä.
Neuvonnan tiimi