Hei olen 16v poika ja harrastin vuotta nuoremman tyttöystäväni kanssa...
Hei olen 16v poika ja harrastin vuotta nuoremman tyttöystäväni kanssa seksiä eilen ja laukesin vahinkossa sisään ja tyttöystäväni sanoi ettei se haittaa ei hän tule raskaaksi vaikka ei käytö e pillereitä. Onko siis mahdollista että tyttöystäväni ei tule raskaaksi

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Raskaus voi alkaa silloin, kun naisen munasolu on hedelmöityskelpoinen ja siemennestettä pääsee emättimen limakalvoille. Voi siis olla, että tyttöystäväsi ei tullut raskaaksi, mikäli hänen kuukautiskiertonsa oli siinä vaiheessa, että raskauden alkaminen on epätodennäköistä.
Kävikö sinulle ilmi, miksi tyttöystäväsi sanoi sinulle kertomallasi tavalla tai oletteko jutelleet hänen terveyteensä ja kehoonsa liittyvistä asioista? Kumppanin kanssa on hyvä jutella eri ehkäisyvaihtoehdoista ja omista toiveistaan sekä peloistaan raskauteen tai muihin asioihin liittyen. Jos tuntuu siltä, että tapahtunut kaduttaa, voitte vielä miettiä jälkiehkäisyn käyttöä. Jotta seksi olisi turvallista jatkossa, on hyvä muistaa esimerkiksi kondomin käyttö, sillä kondomi suojaa niin taudeilta kuin raskauden mahdollisuudeltakin.
Mikäli asia painaa sinua, saat aina tulla juttelemaan neuvontapuhelimeemme. Myös terveydenhoitajan puoleen voi kääntyä, jos tilanne huolettaa tai kaipaat enemmän neuvoja seksuaaliterveyteen liittyen. Toivottavasti kaikki on kuitenkin mallillaan ja voit huokaista helpotuksesta.
Maija Nieminen