Hei olen 22 vuotias mies ja olen huomannut aamu erektioiden...
Hei olen 22 vuotias mies ja olen huomannut aamu erektioiden puuttuvan ja olen huolissani siitä mietin myös voisiko se johtua siitä kun harrastan sooloseksiä aktiivisesti lähestulkoon joka päivä välillä taukoa noin yhden tai kahden päivän ajan itsetyydytyksessä mielestäni seisoo ihan hyvin toivottavasti tämä nyt ei ole mitään vakavaa

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Erektioiden ilmaantumisessa voi olla ajoittaisia eroja; joskus aamulla saattaa herätä erektion kanssa ja joskus taas ei. Aamuerektioiden puuttumisen taustalla voivat olla erilaiset syyt, kuten hormonitoiminnan muutokset, stressi tai verenkiertoon liittyvät asiat. Monesti keho kuitenkin itse huoltaa itseään niin, että erektioita voi syntyä 5-10 kertaa yön aikana, vaikkei aina aamuerektion kanssa heräisikään.
Kerroit, että itsetyydytyksessä erektio syntyy toivotunlaisesti ja kehosi toimii ilmeisesti muutoinkin niin kuin pitää. Luultavasti sinulla ei siis ole mitään syytä huoleen. Jos tuntuu siltä, että tilanne pitkittyy, asia huolettaa edelleen tai joitain muita oireita ilmenisi, voit halutessasi olla yhteydessä lääkäriin.
Maija Nieminen