Hei! olen 23-vuotias nainen pieneltä paikkakunnalta. Haluaisin kokeilla ”gynekologileikkejä& …
Hei! olen 23-vuotias nainen pieneltä paikkakunnalta. Haluaisin kokeilla ”gynekologileikkejä”, sainkin houkuteltua naispuolisen ystäväni toteuttamaan fantasiaani. En siis ole parisuhteessa. Kysyisin, että voikohan sormen työntää kuinka syvälle peräsuoleen? olen hankkinut apteekista kumihanskoja, niitä voi varmaan käyttää tässä yhteydessä? Ja vielä, jos kokeilemme suolihuuhtelua, voikohan letku olla pyllyssä orgasmin aikana?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On sallittua fantasioida gynekologileikeistä ja testata niitä myös oikeassa elämässä. Sormilla hyväiltäessä voi halutessaan käyttää käsissään puhtaita kumihanskoja. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota kynsien pituuteen sekä siihen, ettei peräaukon sisällä ollut sormi mene emättimeen ennen puhdistusta.
Anaaliseksissä on tärkeää muistaa liukuvoide, sillä peräaukossa ei ole luonnollisia liukasteita. Liukastetulla sormella voi ensin painella peräaukon reunoja, jolloin alueen lihakset rentoutuvat ja sormea on miellyttävämpi liikutella pidemmälle. Sormen voi laittaa koko pituudeltaan sisään, mutta tässä on tärkeintä kuunnella omaa kehoaan ja sitä, kuinka pitkälle haluaa edetä.
Erilaisten apuvälineiden kanssa on myös tärkeää muistaa rauhallinen eteneminen ja liukasteen käyttö. Noin yleisesti pyllyyn ei saisi laittaa mitään sellaista sisään, josta voi vahingossa menettää otteen, tai joka voisi satuttaa tai raapia limakalvoja. Ei ole kuitenkaan kiellettyä saada orgasmia letku pyllyssä, mutta tällöin on hyvä huolehtia seksihetken kokonaisvaltaisesta turvallisuudesta.
Ystäväsi kanssa voitte jutella siitä, mitä toivotte seksihetkeltä ja mihin vedätte rajanne. Kun seuraa oman kehonsa viestintää, huomaa, mitä kannataa jatkaa ja mitä välttää. Halutessasi voit tutustua anaaliseksiä käsittelevään artikkeliimme. Myös neuvontapuhelimemme puoleen voi kääntyä, mikäli haluat keskustella aiheesta vielä tarkemmin.
Maija Nieminen