Hei! Olen 23v mies. Minua panettaa aivan järkyttävästi. En pysty...
Hei! Olen 23v mies. Minua panettaa aivan järkyttävästi. En pysty keskittymään oikein mihinkään tällä hetkellä. En ole runkannut kohta viikkoon, toisaalta en halua runkata. Onko jotain hyviä keinoja, jolla panetuksen tunnetta voisi helpottaa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ihan tavallista ja luonnollista, että panettaa. Panetuksen tunteeseen voi auttaa runkkaaminen tai seksin harrastaminen toisen kanssa. Et kerro tarkemmin, mikset halua runkata. Sooloseksi on sallittua ja terveellistä, siitä on lupa nauttia. Sitä ei tietenkään tarvitse tehdä, jos ei halua.
Voit halutessasi kokeilla mitkä muut asiat voisivat mahdollisesti helpottaa oloasi. Esimerkiksi ulkoilu, liikunta, tanssiminen, lämmin suihku tai mikä tahansa toiminta, joka tuo sinulle mukavaa oloa, voi olla kokeilemisen arvoista. Keskittymiseen voivat auttaa myös erilaiset läsnäoloharjoitukset tai ihan vaan se, että hengität 10 kertaa oikein syvään vatsaan asti. Ihmisen keho ja mieli on ihmeellinen ja myös yksilöllinen, joten sinä voit parhaiten itse tietää, mikä helpottaa sinun oloasi.
Neuvonnan tiimi