Hei! Olen neitsyt 23v mies, joka ei ole ikinä seurustellut...
Hei! Olen neitsyt 23v mies, joka ei ole ikinä seurustellut eikä minulla ole ikinä ollut naispuolista kaveriakaan.
Runkkaamisen olen myös lopettanut täysin.
En halua elämäni aikana enää ikinä runkata. Enkä halua harrastaa seksiä.
Onko mahdollista, että jossain vaiheessa seksuaaliset halut lakkaavat täysin?
Seksin harrastaminen nyt ei tuota ongelmaa. En ole ikinä kokenut sitä niin en voi tietää miltä se tuntuu eli en ole menettänyt mitään.
Kuitenkin ajoittainen kiihottuminen ja kivikovat erektiot aiheuttavat päänvaivaa ja en halua runkata mitä avuksi?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksuaalinen halu on monisyistä ja siihen voivat liittyä monenlaiset asiat. On mahdollista, että seksuaalinen halu lakkaa, mutta se ei yleensä tapahdu käskemällä. Jos itseltään kieltää jotakin, joskus saattaakin käydä niin, että kielletyn asian merkitys alkaa ikään kuin voimistua omassa mielessä.
Kehon reaktioita on haastavaa ja mahdotontakin täysin hallita. Penis erektoituu tavallisesti useita kertoja vuorokaudessa, sillä se on osa peniksen toimintaa. Myös kiihottuminen on kehon luonnollinen reaktio. Vaikka emme voi valita reaktioitamme, meidän on mahdollista oppia vaikuttamaan siihen, miten suhtaudumme näihin reaktioihin.
Olisiko sinun mahdollista koittaa suhtautua kiihottumisreaktioon ja erektioon neutraalisti ohimenevänä asiana? Voisiko tällaisella suhtautumistavalla olla vaikutusta oloon? Erektiot ja kiihottumisreaktiot, kuten kehon muutkin reaktiot, tulevat ja menevät.
Olemme vastanneet samankaltaiseen kysymykseen aiemmin, löydät kysymyksen ja vastauksemme täältä.
Jos kaipaat keskusteluapua tilanteeseesi liittyen, suosittelemme kääntymään seksuaalisuuden ammattilaisen puoleen. Juttelu useimmiten huojentaa oloa ja ammattilaisen tuella voisit miettiä, minkälaiset asiat voisivat toimia juuri sinun tilanteessasi parhaiten. Neuvontapuhelimemme yhteystiedot löydät täältä.
Neuvonnan tiimi