Hei. Olen nuori nainen ja noin pari vuotta sitten löysin...
Hei. Olen nuori nainen ja noin pari vuotta sitten löysin itsestäni dominoivia taipumuksia. Tapasin poikaystäväni noin vuosi sitten ja hän on seksuaalisesti alistuva ja tässä mielessä olemme siis loistava pari. Mutta ongelmana on, että minun huono itsetuntoni ja pidättyvä ja arka luonteeni estävät minua heittäytymästä näihin kinky -juttuihin kunnolla, en sängyssä osaa olla yhtään itsevarma enkä uskottava. Tuntuu, ettei minulla ole todellista auktoriteettiä ja siksi en koskaan voi osata dominoida.

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Hienoa kuulla, että mieltymyksenne käyvät noin hyvin yksiin kumppanisi kanssa. Vallalla leikittely voi antaa mahdollisuuden tutkia hyvinkin erilaisia puolia itsestään. Joskus valtaleikeissä, kuten muussakin seksissä, voi esiintyä suorituspainetta ja ajatusta siitä, että oma seksuaalinen ilmaisu tulisi olla tietynlaista. Ei kuitenkaan ole olemassa yhtä oikeaa tapaa olla dominoiva tai alistuva.
Koska kerrot että olet löytänyt itsessäsi dominoivia taipumuksia niin ounastelen, että sinulla on ollut miellyttäviä kokemuksia dominoivassa roolissa joko fantasian tai konkretian tasolla. Näitä hyviä kokemuksia kannattaa tutkia mahdollisimman tarkasti ja hyödyntää sitä, mikä niissä on ollut toimivaa. Millainen tilanne oli? Mitä teit/te ja miten toimit/te? Mikä asia tuossa tilanteessa vahvisti kykyäsi heittäytyä (esim. vaate, tuoksu, musiikki, mielikuva, sanat, seksivälineet)? Miten kumppanisi voisi tukea sinua dominoivassa roolissasi?
Yksi tapa tutkia omaa dominoivaa puoltaan voisi olla vertaiskokemuksiin tutustuminen. Netissä löytyy paljon kinky-yhteisöjä, joissa on asiallista keskustelua BDSM-teemasta. Eri puolilla Suomea järjestetään myös kinkyaiheisia tapahtumia. Jos tuntuu, että haluaisit jutella asiasta seksuaalisuuden ammattilaisen kanssa, meille voi myös soittaa tai varata ajan.
Maria Vihlman