Hei.Olen seurustellut noin 1v naiseni kanssa, Oli joskus puhetta parisuhteessa...
Hei.
Olen seurustellut noin 1v naiseni kanssa, Oli joskus puhetta parisuhteessa itsetyydyttämisestä, ja yleesäkkin runkkaamisesta yms. Hän torui minut heti kun sanoin että olen runkannut meidän seurustelun aikana. Kysy vaan vihasesti että enkö saa tarpeeksi jne. Toki oletan että meidän ikä ero varmasti vaikuttaa (15v). Mutta minun mielestäni hän oli kohtuuton, toki haluisin kyllä enempi seksiä mutta tykkään myös itse kosketella itteäni,eikä se ole ikinä meidän seksistä pois. Mite pitäs toimia?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että pystytte ainakin jollain tasolla puhumaan seksuaalisuuteen liittyvistä asioista. Ette ole ainoita,  joilla itsetyydytys parisuhteessa herättää ristiriitaisia näkemyksiä kumppanien välillä. Jokaisella ihmisellä on oikeus kosketella kehoaan ja toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan itsetyydytyksen keinoin myös parisuhteessa ollessaan.
Kumppanin reaktion taustalla saattaa olla hyvin yksilöllisiä syitä, jotka voivat juontaa juurensa hänen omaan seksuaali- ja parisuhdehistoriaansa. Kerroit, että pohdit ikäeron olevan yksi vaikuttava tekijä kumppanisi reaktiossa. Joissakin tilanteissa oman kumppanin itsetyydytys voi synnyttää esimerkiksi riittämättömyyden tunnetta. Tällaisen tunteen taustalla saattaa olla huoli siitä, ettei kelpaa kumppanilleen sellaisenaan tai ettei kumppani pidä puolisoaan enää viehättävänä. Joissakin tapauksissa toinen voi lisäksi kokea, että itsetyydytykseen käytetään potentiaalista parisuhdeaikaa tai yhteistä seksiaikaa. Kerroit viestissäsi, ettei tästä ole kyse ja itsetyydytys ei ole teidän yhteisestä seksiajastanne pois. Tämä tieto voisi helpottaa kumppaniasi, mikäli asia ei ole tullut vielä esille.
Mainitsit viestissäsi, että haluaisit enemmän seksiä. Seksuaalinen halukkuus vaihtelee elämän varrella ja on luonnollista, että parisuhteen aikana saattaa esiintyä tilanteita, jolloin seksihaluissa on eriparisuutta. Joillakin tilanne saattaa olla myös niin, että toinen on halunnut jo suhteen alusta enemmän/vähemmän seksiä. Jokaisen tapauksen taustalla olevat syyt ovat aina kuitenkin yksilöllisiä.
Millainen tilanteenne tällä hetkellä on? Toivottavasti itsetyydytys ei ole aiheuttanut suurempaa riitaa. Omista tunteistaan ja toiveistaan olisi hyvä jutella vielä kumppanin kanssa puolin ja toisin. Jos tuntuu vaikealta löytää keskusteluyhteyttä tai asia aiheuttaa edelleen kiistaa, voitte soittaa neuvontapuhelimeemme, jossa voimme tukea ja neuvoa teitä vielä perusteellisemmin.
Neuvonnan tiimi