hei. olen tapaillut yhtä miestä hetken aikaa ja olemme harrastaneet...
hei. olen tapaillut yhtä miestä hetken aikaa ja olemme harrastaneet seksiä n. 5 kertaa. ongelmana on, että ensimmäiset 15min seksistä ovat mahtavaa ja huomaan että hänkin nauttii paljon, mutta sen jälkeen tunnelma jotenkin ”latistuu”, penis pehmenee ja lopetamme puuhat ilman että kumpikaan tulee. näin käy siis joka kerta? mikä avuksi? ei ole mitään tiettyä asiaa mikä latistaisi tunnelman mutta niin vain käy. olemme molemmat 18v. voiko olla kyse jännityksestä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Tunnelman latistumiseen voi hyvin vaikuttaa mainitsemasi jännitys. Seksi uuden kumppanin kanssa on jännittävää. Joskus seksiin voi liittyä suorituspaineita, jolloin nautintoon heittäytyminen on hankalaa tai mahdotonta. Oletteko puhuneet yhdessä seksistä, tunnelman latistumisesta ja mahdollisesta jännityksestä? Lue lisää seksistä puhumisesta ja vinkeistä siihen täältä.
On tavallista, että penis pehmenee välillä kesken seksin. Kaikilla käy niin silloin tällöin, eikä erektiota voi pakottaa tulemaan tai pysymään. Seksiä voi tehdä myös ilman erektiota, esimerkiksi käsin tai suulla. Peniksen pehmeneminen seksitilanteessa voi herättää huolta, jolloin on ymmärrettävää, että saattaa alkaa seuraavallakin kerralla jännittämään, tapahtuuko se uudestaan. Syntyy ikään kuin kierre. Tähän voi auttaa itsemyötätunto, kumppanin empaattinen suhtautuminen sekä avoin keskustelu ja mahdollisimman rento ja myönteinen ilmapiiri seksitilanteessa. Jännityksestä seksitilanteessa voit lukea lisää täältä.
Oona Turunen