Hei. Onko se oikein jos serkut hyväilee toisiaan ja molemmat...
Hei. Onko se oikein jos serkut hyväilee toisiaan ja molemmat sitä haluaa. Seksiin ei mennä eikä haluta mut tuntuu kiihottavalta kun serkkutyttö hellästi runkkaa mua ja minä hyväilen häntä myös. Voi kuullostaa oudolta

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Laissa on kielletty suoraan alenevassa tai ylenevässä polvessa olevien sukulaisten sukupuoliyhteys tai avioliitto. Serkuksia ei siis tämä linjaus koske ja esimerkiksi avioliitto, sekä siten myös seksuaaliset hyväilyt, ovat Suomen lain mukaan mahdollisia asioita serkusten välillä. Kyseessä on lähinnä asia, jota ohjailee ihmisten omat sekä ympäristön omat normit ja oikeuskäsitykset. Kuvaamasi asia on tabu ja ehkä siksi myös hyvin yleinen fantasia, josta on ihan sallittua nauttia mielikuvissaan.
On tärkeää, että seksuaalisiin hyväilyihin edetään aina osapuolten vapaasta tahdosta. Myöskään osapuolten henkisessä ja fyysisessä kehitystasossa ei saa olla suuria eroja. Jos kumpikin on omasta tahdostaan mukana ja kehityksessänne ei ole merkittäviä eroja, ei lain mukaan ole estettä toiminnallenne. Omista ja toisen rajoista sekä toiveista on silti tärkeää jutella, jotta mikään ei jää painamaan mieltä.
Jos asia askarruttaa jollakin tavalla sinua tai teitä, saa neuvontapuhelimeemme soittaa. Tilanteesta voi keskustella kanssamme luottamuksellisesti.
Neuvonnan tiimi