Hei! Oon viimeaikoina huomannut että kaikki seksiin ja itsetyydyttämiseen sekä...
Hei! Oon viimeaikoina huomannut että kaikki seksiin ja itsetyydyttämiseen sekä pornografiaan liittyvä on alkanut ahdistamaan. Varsinkin aktin jälkeen, olo on hukassa, oon täynnä raivoa ja kaikki empaattiset tunteet häviää. Tätä jatkuu niin kauan että nukahdan, koitin alkoholilla viedö tätä tunnetta pois pidemmän aikaa mutta se vain pahensi tilannetta enkä halua tällä hetkellä pienintäkään ihmiskontaktia, jotenkin seksi on alkanut kuulostamaan teennäiselt, ennen ei ollut ongelmaa ja nautin siittä

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä, että laitoit meille viestin. Seksi, itsetyydytys ja porno voivat herättää monenlaisia tunteita. Näiden tunteiden kanssa ei tarvitse jäädä yksin. Joskus ahdistus ja hankalat tunteet helpottavat ikään kuin itsestään, mutta usein siinä auttaa tunteista ääneen puhuminen.
Olet hienosti viestissäsi sanoittanut tunteitasi ja kertonut, mikä ei ainakaan ole toiminut auttamiskeinona. Osaatko eritellä tarkemmin, milloin kuvaamasi tunteet ovat alkaneet ja onko tilanne jatkunut jo pitkään? Kuinka usein kuvailemiasi tunteita ilmenee ja onko sinulla enemmän huono kuin hyvä olo päivän mittaan? Onko elämässäsi tapahtunut joitakin isoja muutoksia noin yleisesti ottaen? Tunnetko ahdistusta, raivoa tai empatian puutetta muilla elämänaloilla? Koetko ihmiskontaktit luonteviksi kaikissa muissa tilanteissa paitsi seksuaalisuuden saralla? Muun muassa tällaisia kysymyksiä on hyvä pohtia hieman syvemmin alettaessa miettiä syytä ja ratkaisua tilanteeseesi.
Olisi tärkeää, että juttelisit näistä tunteista ja ajatuksista luotettavan ammattiauttajan kanssa. Voit rohkeasti kertoa ahdistuksestasi ja raivon tunteista esimerkiksi lääkärille tai pyskologille. Ammattilaisen kanssa voi yhdessä pohtia mitä tilanteessa voisi tehdä ja mitä sen taustalla ehkä on. Voit myös soittaa neuvontapuhelimeemme. Puhelimeen vastaa seksuaaliterapeutti ja voit jutella tilanteestasi rauhassa ja luottamuksellisesti. Meille voi myös varata maksuttoman soittoajan.
Toivottavasti löydät sinulle sopivan auttamismuodon ja voit jatkossa paremmin. Ethän jää yksin asian kanssa.
Sexpon neuvonnan tiimi