hei. tämmönen ongelma kumppanini kanssa. erektioni koko vaihtelee kerrottain. mutta...
hei. tämmönen ongelma kumppanini kanssa. erektioni koko vaihtelee kerrottain. mutta että seksi olisi nautinnollista mulla tarvii olla erektio paksummasta päästä että tunnen asiat paremin. kuinka pystyn vaikuttaa erektioon sillain että olisi parempi erektio säännöllisesti?

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Erektio on hyvin herkkä erilaisille tilannetekijöille ja on tavallista, että erektio ei ole aivan samanlainen seksikerrasta toiseen. Esimerkiksi stressi, päihteet, elintavat kuten ravinnon, unen ja liikunnan saanti sekä jotkin lääkitykset tai sairaudet voivat vaikuttaa erektioon. Erektioon voivat vaikuttaa myös seksitilanteeseen liittyvät tekijät eli esimerkiksi se, onko tilanne mielelle kiihottava tai se, saako tilanteessa keho sellaisia hyväilyjä ja kosketuksia, jotka itselle ovat mahdollisimman kiihottavia.
Koska erektioon vaikuttavat tekijät ovat yksilöllisiä, on tärkeää kiinnittää huomiota niihin seksikertoihin, jolloin erektio on ollut hyvä. Onko näissä seksikerroissa jotakin toistuvaa tekijää? Millaiset asiat sinua kiihottavat ja millaiset asiat tukevat erektiota? Jos sinulla on kumppani tai kumppaneita niin aiheesta olisi tärkeää keskustella myös kumppanin kanssa.
Kannattaa pohtia myös sitä, millaista kosketusta tai huomiota penis kaipaa ilman erektiota tai vähemmällä erektiolla ja millaista taas silloin, kun erektio on vahva. Penis kun on herkkä kosketukselle ilman erektiotakin, mutta usein silloin kaivattu kosketus on erilaista kuin erektiossa. Nautinnolliselta tuntuva kosketus tai muu aistimus voi myös vahvistaa jo olemassaolevaa erektiota. Jotkut saavat apua seksivälineiden, kuten erektiorenkaan käytöstä. Erektiorenkaita myydään erotiikkaliikkeissä ja hyvin varustelluissa apteekeissa.
Jos erektiossasi on tapahtunut merkittäviä muutoksia, joille ei löydy selittävää tekijää esimerkiksi elämäntilanteesta, on suositeltavaa kääntyä lääkärin puoleen ja tarkistuttaa tilanne. Mikäli haluat jutella aiheesta tarkemmin niin voit soittaa neuvontaamme.
Maria Vihlman