Hei,Olen kiintynyt erityisesti pikkulapsiin. Olen itse 19V poika, ja tykkään...
Hei,
Olen kiintynyt erityisesti pikkulapsiin. Olen itse 19V poika, ja tykkään tarkkailla ikkunastani päiväkodin pihalle. En haluaisi joutua vankilaan tämän takia, miten voisin katsoa näitä lapsia ilman ongelmia? Onko jonkin laista lasten katselu nettisivustoa niin en joudu ongelmiin?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jatkuvaa seksuaalista ja/tai romanttista kiinnostusta lapsia kohtaan voidaan kutsua lapsikohteiseksi seksuaalisuudeksi.
Itse mieltymys ei ole rikos, mutta tietyt teot voivat ylittää sallitun rajat. Netissä on ns. lapsipornoa, eli lapseen kohdistuvaa seksuaaliväkivaltaa todistavaa kuvamateriaalia, joka on laitonta. Lapsipornon luokittelu ei kuitenkaan ole aina selkeää. Jos itsessä huomaa lapsikohteisen seksuaalisuuden, olisi hyvä hakeutua keskusteluavun piiriin. Meillä Sexpossa on erityisasiantuntijoita liittyen tähän teemaan ja heidän yhteystietonsa löytyvät täältä.
Voit halutessasi tutustua myös tähän Mielenterveystalon omahoito-ohjelmaan, joka suunnattu lapsista kiinnostuneille henkilöille. Ole rohkeasti yhteydessä, niin voimme yhdessä miettiä miten voit jatkossa toimia turvallisesti oman seksuaalisuutesi kanssa. Asian kanssa ei pidä jäädä yksin, olemme täällä sinua varten.
Neuvonnan tiimi