Hei,Olen pitänyt esinahkaa takana jatkuvasti noin viikon, kun olo tuntuu...
Hei,
Olen pitänyt esinahkaa takana jatkuvasti noin viikon, kun olo tuntuu ”vapaammalta”. Kun pidän pari päivää putkeen, esinahkani turpoaa huomattavasti ja muuttuu vaaleammaksi kuin muu iho, kuin nestettä kertyisi siihen. Onko tämä haitallista, vai häviääkö tämä ajan kanssa? Kun pidän edessä esinahkaa 5min, tämä turpoaminen häviää täysin.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Esinahan yksi tärkeä tehtävä on suojata terskaa hankaukselta ja pitää terska kosteana. Terskan iho on herkkää ja se voi kuivua sekä tulehtua helposti, jos se ei saa riittävästi kosteutusta. Esinahan jatkuva takana pitäminen ei ole suositeltavaa. Turpoaminen ja vaalentunut ihonväri viittaa siihen, ettei veri pääse normaalisti kulkemaan esinahkaan, kun se on pitkäkestoisesti taaksevedettynä. Riskinä voi siis olla verenkierron häiriöt peniksessä.
Esinahalla saa tietysti leikkiä ja sooloseksiä harrastaa omalla tyylillä. Olisiko sinun mahdollista löytää muita mukavia tapoja saada tuo vapaampi olo, esimerkiksi olemalla ilman housuja kotona, jos se on sinulle mahdollista?
Neuvonnan tiimi