Hiplailu
Hei.mistä johtuu sellainen kun istun sohvalla,tai makaan sängyssä minulla on käsi housuissa ja hiplailen penistä ja karvoitusta?Ei tapa häiritse minua kun teen sitä yksin ollessa enkä muiden ihmisten seurassa.Kiinnostais vaan tietää mistä johtuu.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Et ole tilanteesi kanssa yksin, sillä monet miehet tekevät samaa jo ihan pikkupojasta lähtien. Jokaisella miehellä on kuitenkin yksilölliset syyt hiplailla varustustaan ja siksi on vaikeaa sanoa, mitkä kaikki tekijät ovat mahdollisia. Joillakin syynä voi olla peniksen tai kivesten epämukava asento tai hikoaminen. Useimmiten taustalla ei ole mitään sen erikoisempaa syytä kuin että se tuntuu hyvältä, vaikka mitään seksuaalista motiivia ei olisikaan.
Ihon silittely sinänsä voi tuottaa positiivisia tunnetiloja kehossa ja saada aikaan myös turvallisuuden tunteen. Ehkäpä taustalla on jokin tällainen ajatus, sillä kyllähän monet näpäläävät muitakin kohtia kehossaan tai esimerkiksi harovat hiuksiaan. Taustalla voi olla toiminnan tuttuus tai muuten vain mukavalta tuntuva kosketus.
Tosi hienoa, että otat kanssaihmiset huomioon ja et hiplaile itseäsi muiden ollessa läsnä. Tietysti, jos on pitkä hiplailusessio takana, on hyvä muistaa myös käsihygienia tämän jälkeen. Mikäli asia vielä kiinnostaa sinua, voisit saada aikaan mielenkiintoiset keskustelut esimerkiksi biologian alan sekä psykologian alan osaajan kanssa. Mikäli tällainen mahdollisuus joskus tulee, niin kannattaa kysyä asiasta. Sitä ennen, jatka samaan malliin asioiden pohtimista tulevaisuudessakin!
Maija Nieminen