Huoli erektiosta lääkärikäynnin aikana
Mulla on varattuna aika naislääkärille joka tutkii minun esinahan kireyden. Ei ollut mieslääkäreitä saatavilla tällä aikataululla. Mitä jos siinä tulee erektio ja pahimmassa tapauksessa laukean. Kokemusta naisten kosketuksesta ei ole niin voi hyvin olla mahdollista näin käydä. Miten lääkärit suhtautuu, vai olisko näin tapahtunut muille.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On hienoa ja arvostettavaa, että haluat huolehtia terveydestäsi ja uskalsit varata ajan lääkärin luota. Harmi juttu, että tällä hetkellä ei ollut saatavilla sinulle mieleistä lääkäriä, mutta varmasti tämänhetkinenkin lääkärisi osaa hoitaa asian yhtä ammattimaisesti kuin joku toinenkin olisi osannut. Esinahan kireys on tyypillinen aihe käydä lääkärin luona ja oman terveyden hoitamisessa ei ole mitään noloa.
Vaikka erektion syntyminen voisi hävettää, ei asiaa kannata kuitenkin liikaa murehtia etukäteen. Joillekin voi tulla erektio lääkärin kosketuksesta, mutta toisille taas ei. Erektio ja laukeminen ovat kehon luonnollisia reaktioita siinä missä esimerkiksi aivastus tai haukotuskin ovat; ne kuuluvat kehon tavanomaiseen toimintaan, eikä niitä voi välttämättä estää. Lääkäri varmasti tietää tämän seikan ja suhtautuu asiaan hienotunteisesti ja ymmärtäväisesti, mikäli jotakin tapahtuisi vastaanotolla. Mahdollinen erektio kyllä laskee sitten hiljalleen itsekseen ja asialle ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin odotella. On kuitenkin aivan mahdollista, että sinä kuulut niihin, jotka eivät saa erektiota lääkärissä.
Elämään mahtuu erilaisia kokemuksia ja tapahtuipa mitä vain, selviät varmasti tilanteesta kuin tilanteesta. Huolestaan ja terveydestään kannattaa puhua jonkun luotettavan ystävän tai turvallisen aikuisen kanssa. Jutteleminen yleensä helpottaa omaa mieltä ja auttaa saamaan uudenlaista näkökulmaa tilanteeseensa liittyen. Jos haluat, myös me kuuntelemme sinua mielellämme lisää neuvontapuhelimen puolella. Toivotaan, että kaikki menisi parhain päin. Tsemppiä sinulle jatkoon.
Neuvonnan tiimi