Huomasin alapäässäni ihon paloja klitoriksen vieressä, halusin tarkistaa etteivät ne...
Huomasin alapäässäni ihon paloja klitoriksen vieressä, halusin tarkistaa etteivät ne ole irronneet klitoriksestani, joten koskin klitorikseeni. Yhtäkkiä olin kiihottunut ja jatkoin koskemista, tätä kesti noin 10-20 sekunttia. En ole koskaan halunnut isetyydyttää eikä sillä hetkelläkään tarkoitukseni ollut itsetyydyttää. En tajunnut ajatella siinä tilanteessa tarkemmin. Lasketaanko tämä itsetyydytykseksi, vaikka en sillä hetkellä tajunnut mitä olin tekemässä enkä edes halunnut itsetydyttää?

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Kiihottuminen on luonnollinen reaktio, joka useimmiten käynnistyy automaattisesti kun sukuelimiä tai muita eroottisesti herkkiä alueita kosketetaan. Kiihottumisessa ei ole mitään pahaa tai väärää.
Jokainen saa itse määritellä sen, millainen oman kehon koskettelu lasketaan itsetyydytykseksi. Se mikä yhdelle ihmiselle on itsetyydytystä ei välttämättä ole sitä toiselle – ja sama toisin päin.
Jäin pohtimaan, että mikä sinua tilanteessa huoletti. Jokaisella on oikeus valita, miten omaa seksuaalisuuttaan toteuttaa vai toteuttaako ollenkaan. Itsetyydytyksessä tai sen kokeilemisessa ei kuitenkaan lähtökohtaisesti ole mitään väärää. Itsetyydytys eli sooloseksi on hyvä tapa tutustua omaan kehoon ja seksuaalisuuteen. Oman kehon hyväilyllä voi osoittaa välittämistä ja huolenpitoa kehoa kohtaan.
Mikäli kuvailemasi iho-ongelmat jatkuvat niin voisit varata ajan terveydenhoitajalle, jotta ihon ja limakalvojen hyvinvointi saadaan varmistettua. Jos taas haluat jutella aiheesta muuten lisää niin voit esimerkiksi soittaa neuvontapuhelimeemme.
Maria Vihlman