Ihastuminen
Hei en tiedä kuuluuko tämä tänne mutta kysynpä kuitenkin. Olen ihastunut erääseen tyttöön joka on eri luokalla kuin minä ja haluaisin tutustua häneen mutta en uskalla mennä juttelemaan hänelle, joten mitä teen?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa että lähestyit kysymykselläsi, vastaamme siihen erittäin mielellämme. Pohdit, miten lähestyä ja tutustua eri luokalla olevaan tyttöön, johon olet ihastunut.
Ihastuminen on ihanaa ja hyvin usein myös pelottavaa. Lähestyä voit tietenkin monella tapaa. Kerroit, että et uskalla mennä suoraan juttelemaan hänelle. Olisiko teillä yhteistä ystävää, joka voisi esitellä teidät tai toimia viestinviejänä ja välittää terveisesi tytölle? Mahdollistahan olisi myös lähettää tytölle tekstiviestin, jos tiedät hänen puhelinnumeronsa. Voisit rennosti kysyä kuulumisia ja ilmaista, että olisi kiva tutustua. Jos olet ja hän on sosiaalisessa mediassa, niin voisit lähettää kaveripyynnön ja/tai tykätä tytön kuvasta? Ihastuksen kohdetta on usein vaikea lähestyä, koska pelkää tulevansa torjutuksi. Tämä pelko on täysin ymmärrettävä, mutta toisaalta koskaan ei voi tietää. Yhtä mahdollista on, että toinen osapuoli ilahtuu ja haluaa tutustua enemmän.
Raisa Hyväri & Oona Turunen