Ihastuninen
Olen puhunut ihastukseni kanssa jo kuukauden snapchatissa, mutta nytkun koulut alkoivat, liikkuu hän aivan eri porukassa kuin minä. Voisin mennä siihen porukkaan mukaan mutta miten?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihanaa, kun olet löytänyt elämääsi jonkun kutkuttavan kivan ihmisen. Nyt kun teillä on tuo keskusteluyhteys luotu, on ainakin yksinkertaisempaa lähestyä tätä henkilöä. Olisiko sinulle helpompaa kysyä Snapchatin tai jonkin muun väylän kautta, voisitteko liikkua koulussa samassa porukassa?
Oletteko samalla luokalla vai näetkö häntä koulussa ainoastaan välitunneilla? Jos olette samalla luokalla, voit yrittää päästä tekemään hänen kanssaan yhdessä ryhmä- tai paritöitä sekä päästä hänen lähelleen istumaan. Häneltä voi myös yrittää lainata vaikkapa kynää tai laturia, jotta pääsee puheille hänen kanssaan.
Jos ette ole samalla luokalla, voit joko kasvotusten tai puhelimen kautta kysellä häneltä esimerkiksi, mitä valinnaisia hän ottaa ja jos jokin niistä kuulostaa kiinnostavalta, voisit valita saman aineen. Myös ruokalassa voit mennä hänen porukkansa pöytään ja sitä kautta päästä kontaktiin näiden muidenkin ihmisten kanssa. Ja tietysti jo noiden mainittujen valinnaisten aineiden, tai vaikkapa yhteisten tuttavien, kautta voisit paremmin tutustua tähän ihastuksesi lähiporukkaan. Näin voit lisäksi saada elämääsi uusia kivoja ihmisiä.
Toivottavasti onni olisi puolellasi ja pääsisit lähestymään ihastustasi sekä hänen ystäviään. Jos ihmissuhteisiin liittyvät asiat mietityttävät, voit olla uudestaan yhteydessä meihin tai ihan rohkeasti puhua jonkun aikuisen kanssa. Hekin ovat kokeneet samanlaisia tunteita kuin sinä nyt. Lisää tietoa ihastumisesta voit lukea joko meidän artikkelistamme tai Nuortennetin sivuilta.
Maija Nieminen