Jäin vaimolle kiinni teinipornon katselusta, hänellä on 3 teini ikäistä...
Jäin vaimolle kiinni teinipornon katselusta, hänellä on 3 teini ikäistä tyttöä joten hän on ymmärrettävästi hyvin tolaltaan. Asia on minulle täysin fantasiaa enkä koskaan voisi tehdä mitään muuta. Olen aivan täysin rikki sisältä ja pelkään tätä tilannetta suunnattoman paljon. En tiedä mitä puhuisin vaimoni kanssa… Olen lamaantunut ja voin jopa fyysisesti pahoin asiasta josta olen salaa nauttinut. En tiedä mitä tehdä…

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että rohkenit laittamaan meille viestin. Teiniporno on yksi suosituimmista pornokategorioista, eli on varsin yleistä katsoa sitä. Teinipornossa esiintyvät ovat lähtökohtaisesti täysikäisiä, eli 18-vuotiaita ja yli, mutta yleensä hyvin nuoren näköisiä. Alaikäisiä esittävä seksuaalinen materiaali sen sijaan on niin sanottua lapsipornoa ja sen hallussapito, levittäminen ja tuottaminen on kiellettyä. Teini-ikäisiin kohdistuvaa seksuaalista kiinnostusta voidaan kutsua hebefiliaksi.
Emme voi valita mistä kiihotumme. Vaikka olisi fantasiatasolla kiinnostunut teini-ikäisistä ja kiihottuu teinipornosta, se ei useinkaan tarkoita, etteikö seksuaalinen kiinnostus kohdistuisi lisäksi myös omanikäisiin tai vanhempiin. On myös tärkeää erottaa, että fantasia on eri asia kuin teko. Se, että kiihottuu jostakin pornossa näkemästään, ei automaattisesti tarkoita, että sitä haluaisi toteuttaa tosielämässä. Kaikenlaiset mieltymykset ovat sallittuja, kaikkea ei kuitenkaan voi eikä usein haluakaan toteuttaa. Pornon katselussa ei ole mitään väärää. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen, omiin fantasioihin sekä sooloseksiin. Myös parisuhteessa.
Parisuhteessa tällaisen asian ilmituleminen voi aiheuttaa eripuraa tai kriisin. Yllättävä tieto toisen seksuaalisesta mieltymyksestä voi herättää monenlaisia tunteita ja reaktioita kumppania kohtaan. Oma tuttu kumppani voi tuntua melkein kuin vieraalta ihmiseltä, kun hänestä tulee näkyviin täysin uusi puoli. Olisi hyvä päästä purkamaan ja käsittelemään näitä tunteita.
Samoin se, että omasta seksuaalisuudesta paljastuu jotakin hyvin intiimiä ilman omaa tahtoa jakaa sitä, voi herättää monenlaisia tunteita. Kerrot pelon ja lamaannuksen tunteista. Onko sinulla joku luotettava ihminen, jonka kanssa voisit jutella tapahtuneesta? Voit myös soittaa meille päivystävään puhelinneuvontaamme. Tilanteen rauhoituttua, olisiko teidän mahdollista keskustella asiasta ja siihen liittyvistä tunteista kumppanisi kanssa? Voit esimerkiksi näyttää tämän lähettämäsi kysymyksen ja vastauksen puolisollesi keskustelun herättäjäksi. Tilanteesta selviää kyllä, vaikka se nyt voi tuntua ylitsepääsemättömältä. Kyseessä on normaali asia ja kaikki siihen liittyvät tunteet ovat sallittuja.
Jos teinipornon katseluun liittyvien ajatusten ja tunteiden käsittely kahden kesken tuntuu vaikealta, voi tukea keskusteluun hakea seksuaalineuvonnasta. Voit/voitte rohkeasti olla yhteydessä meihin varaamalla keskusteluajan.
Neuvonnan tiimi