Kärsin pienirintaisuudesta, kuppikokoni on aa. Häpeän mennä muiden naisten kanssa...
Kärsin pienirintaisuudesta, kuppikokoni on aa. Häpeän mennä muiden naisten kanssa saunaan enkä uskalla pukeutua että muotoni näkyisi.Uskon sen vaikuttaneen, ettei minulla ole ollut poikaystävää. Pelkään, että jos mies alkaisi hyväillä minua ja hän koskisi mitättömiin rintoihini, hän ei haluaisi koskea minuun enempää. Kukaan mies ei ole koskaan kehunut ulkonäköäni, kosketellut kehoani eikä hyväillyt pimppiäni. Tämä sattuu minua paljon. Pelkään miehen nauravan pimpilleni ja häpyhuuleni ovat rumat

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On hienoa, että uskallat puhua sinulle kipeistä asioista täällä. Moni muukin kokee häpeää kehonsa takia, toki syyt ovat jokaisella aina yksilölliset. Jokaisen keho on kuitenkin kaikessa ainutlaatuisuudessaan hyvä juuri sellaisenaan, vaikkei aina siltä tuntuisi.
Et avannut kysymyksessäsi sen tarkemmin, millainen tausta sinulla on. Oletko aina kokenut negativiisia tunteita kehosi eri osia kohtaan vai onko tilanne muodostunut myöhemmin? Onko joku kommentoinut ikävästi ulkonäköäsi ja nämä sanat ovat muuttaneet suhtautumistasi ulkonäköösi? Onko sinulla vaikeuksia oman itsetuntosi kanssa elämän muilla osa-alueilla? Joskus alkaa ihan huomaamattaan verrata omaa elämäänsä toisten ”saavutuksiin” ja siten alkaa miettiä, mikä itsessä on vikana, kun kukaan ei esimerkiksi kiinnostu romanttisessa mielessä. Monesti on myös helppo lähteä mollaamaan omaa ulkonäköään, vaikka parisuhteiden muodostumiseen johtavat erittäin moninaiset syyt ja ulkonäöllä on lopulta hyvin pieni merkitys, jos toisesta aidosti välittää. Todennäköisesti aikuinen ihminen ei kiihottuneessa tilassa halua sanoa mitään loukkaavaa toiselle ja on hyvä muistaa, että myös miehet voivat pelätä naurunalaiseksi joutumista herkässä tilanteessa. Monesti asiat vain saavat päässä kuitenkin isommat mittasuhteet ja ajatukset alkavat tehdä aivan vääränlaisia polkuja päähämme.
Millaisissa hetkissä tunnet olevasi viehättävä? Milloin tai mitä tehdessä et tule mollanneeksi itseäsi? Olisi hyvä kaikkien negatiivisten asioiden vastapainoksi tehdä jotakin itselleen mielekästä, joka saisi katkaistua loukkaavat ajatukset edes hetkeksi pois tuolta väärältä polulta. Halutessasi voit testata täältä löytyviä mielen hyvinvointia tukevia harjoituksia.
Vaikutat hienolta persoonalta ja olisi ikävää, mikäli kärsisit kertomistasi ajatuksista koko loppuelämäsi. Koska tilanne vaikuttaa sinuun jo syvästi, voisi sinua hyödyttää juttelu asiasta seksuaalineuvojan kanssa. Jos emmit vielä, voit vaikka aluksi soittaa neuvontapuhelimeemme ja kertoa tilanteestasi enemmän siellä. Yhteystiedot palveluihimme löydät täältä. Olet arvokas ja kaunis omana itsenäsi. Kaikkea hyvää sinulle jatkossa.
Maija Nieminen