Kaveri ihastunut minuun
Hei! Olen siis 13v poika ja sain selville että tyttöpuolinen kaverini on ihastunut minuun. Tykkään myös hänestä mutta en ole kertonut sitä kenellekään. Mitä mä tekisin?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Onpas ihanaa kuulla, että olet ihastunut ja myös tämä tyttö on ihastunut sinuun. Nyt on helpompi lähestyä romanttisessa mielessä tätä tyttöä, kun jo tietää varmasti, että hänelläkin on tunteita sinua kohtaan.
Kuinka läheinen suhde teillä on tällä hetkellä? Viestittelettekö/soitteletteko esimerkiksi koulun jälkeen tai vietättekö aikaa samoissa kaveriporukoissa myös vapaa-ajallakin? Jos sinulla on jo hänen numeronsa tai saat häneen yhteyden vaikkapa sosiaalisen median kautta, olisiko sinun ollut helpointa laittaa viesti, jossa kyselet vaikka kuulumisia tai juttelisitte ihan noin yleisellä tasolla? Tästä olisi helpointa sitten kysäistä, voisitteko tavata vapaa-ajalla ja tehdä jotain kivaa. Jos paikkakunnallanne on jokin tapahtuma tulossa tai mahdollisuus käydä kahvilassa tai elokuvissa, voit ehdottaa vaikkapa jotakin tuollaista tapaamista. Myös luonnossa olemista tai jotakin kivaa liikunnallista tekemistä voi ehdottaa, mikäli olette kiinnostuneita tämäntyyppisistä jutuista.
Jos olette samassa koulussa tai samalla luokalla, voit yrittää ensiksi hakeutua hänen viereensä istumaan ja mahdollisesti samoihin pari- tai ryhmätöihin. Lisäksi ruokalassa voit mennä hänen viereensä ja aloittaa jutustelun, kun kerran jo tunnettekin.
Jos kaipaat vielä juttuseuraa tilanteessasi, voit aina uudestaan kääntyä meidän puoleemme. Myös läheisille aikuisille voit puhua, sillä hekin tietävät, miten jännittävää on lähestyä ihastustaan. Ja jos sinusta tuntuu, että haluat pitää sittenkin tämän ihastumisen tunteen vain itselläsi, ei sinun ole pakko kertoa siitä kenellekään, ei myöskään tälle tytölle. Kuuntele siis sisintäsi ja ole rento oma itsesi, sillä pääsee jo pitkälle! Lisää tykkäämisestä voit lukea täältä. Tsemppiä!
Maija Nieminen