klitoris hukassa
Hei,
Olemme yrittäneet tyttöystäväni kanssa seksiä jo useamman kerran onnistumatta siinä. Penis ei mene sisälle, vaikka nainen on kostunut. Penis on kuitenkin ihan normaalin kokoinen, joten tuskin on kyse siitä.
Toinen ongelma koskee klitorista. Tyttöystävällä ei vain yksinkertaisesti ole sitä, ainakaan esillä. Ja kyllä, olen katsonut tarkasti ja liuttanut sormea ylhäältä alas. Voiko se olla piilossa? ja miten sen saa esille, jotta voin tyydyttää häntä sen avulla?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Olisiko sinun mahdollista pyytää kumppaniasi näyttämään, missä hänen klitoriksensa sijaitsee? Samalla voit kysyä, minkälaisesta kosketuksesta hän pitää. Klitoriksessa on paljon hermoja, joten se on herkkä. Monille liian voimakas klitoriksen kosketus voi tuntua ikävältä. Sen takia on tärkeää varmistaa kumppanilta sopiva voimakkuus ja lempeästi pyytää häntä ohjaamaan. Voit esimerkiksi kysyä haluaisiko hän näyttää sinulle, miten hän itse tyydyttää itseään.
Kehojen anatomia on hyvin yksilöllistä. Klitoriksen näkyvä osa onkin ikäänkuin piilossa ns. hupun alla, ulompien häpyhuulten yhtymäkohdassa. Kiihottuessa klitoris paisuu, samalla tavalla kuin penis erektiossa. Lue lisää klitoriksesta täältä.
Emätin on aina hieman kostea, myös ns. normitilassa. Kiihottuessa kostuminen lisääntyy. Liukuvoiteen tai syljen käyttö voi lisätä nautintoa hyväillessä sukuelimiä ja helpottaa myös yhdyntäseksiä. Yhdyntä ei välttämättä onnistu, jos kumppani esimerkiksi tuntee kipua tai ei ole kiihottunut. Asennon ja tilanteen muutenkin on hyvä olla sellainen, jossa kummankin on mukava ja hyvä olla. Seksi on paljon muutakin kuin yhdyntää, joten on hyvä nauttia rauhassa esimerkiksi hyväilyseksistä tai suuseksistä ennen yhdyntää, tai jos yhdyntä ei onnistu vielä.
Tärkein seksitaito on kommunikointi. Kannustan teitä keskustelemaan kumppanisi kanssa molempien tuntemuksista ja fiiliksistä. Voit lukea seksin aloittamisesta lisää täältä.
Oona Turunen