Koen usein halua itsetyydytykseen mutta en oikein osaa tuottaa itselleni...
Koen usein halua itsetyydytykseen mutta en oikein osaa tuottaa itselleni mielihyvää. Moni kosketus tuntuu peniksessä lähinnä epämukavalta vaikka käyttäisin liukastetta. Jos jatkan tästä huolimatta, saatan ejakuloida mutta en muista että olisin tuntenut sellaista mielihyvähuippua laukeamisen yhteydessä, minkälaiseksi kuvittelen orgasmin. Mikähän avuksi? Voiko olla että en ole tarpeeksi kiihottunut?

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Jokaisen keho on yksilöllinen ja myös kiihotuksen ja mielihyvän lähteet vaihtelevat henkilöstä ja tilanteestakin toiseen. Omiin mielihyvän lähteisiin ja kiihottumiseen tutustumista voi harjoitella. Voit halutessasi soveltaa tässä kerrottua harjoitusta.
Varaa itsellesi häiriötön ja yksityinen tila, esimerkiksi oma huone tai suihku. Ota muutama syvä sisään- ja uloshengitys ja halutessasi sulje silmäsi. Ala tunnustella ja kosketella kehoasi varpaista alkaen kohti päälakea. Sukuelimiä ei tarvitse vielä tässä vaiheessa kosketella, ellet halua. Tarkoituksena ei ole kiihottua (mutta ei haittaa jos kiihotut), vaan ihan vain tutkailla, miltä kosketus eri puolilla kehoa tuntuu. Voit kokeilla erilaisia kosketuksia: kevyttä sivelyä ja voimakkaampaa kosketusta. Millaisesta kosketuksesta pidät? Voit jatkaa harjoitusta 5-10 minuuttia tai niin kauan kuin tuntuu sopivalta.
Kun olet tehnyt edellä kuvatun harjoituksen muutaman kerran, voit kokeilla vastaavaa harjoitusta niin, että kosketat nimenomaan sukuelimiäsi ja niitä kohtia, jotka koet kehossasi seksuaaliseksi. Haluat ehkä olla alasti ja käyttää kehosi tutkimisen apuna hierontaöljyä tai liukuvoidetta. Tavoitteena ei ole kiihottua (mutta ei haittaa jos kiihotut), vaan tutkailla, miltä kosketus eroottiseksi mieltämilläsi alueilla tuntuu. Samalla voit panna merkille, millaisia ajatuksia ja tunteita kehosi koskettelu sinussa herättää. Voit jatkaa harjoitusta 5-10 minuuttia.
Kun olet tehnyt edellä kuvatun harjoituksen muutaman kerran, voit kokeilla harjoitusta vielä siten, että koskettelet eroottiseksi mieltämiäsi alueita ja tietoisesti tutkit, millainen kosketus voisi olla sellaista, jota ehkä kaipaat lisää. Löytyykö kosketuksen tapoja, joita haluaisit jatkaa? Jos tunnet mielihyvää, jatka koskettelua sellaisella tavalla ja sellaisille alueille, joissa koet erityisesti mielihyvää. Kun vastaanotat omaa kosketustasi, kiinnitä huomiota siihen, että hengityksesi virtaa vapaasti. Jos kiihotut, anna kiihotuksen nousta sinulle mieluisalla tavalla. Jatka harjoitusta niin kauan kuin sinusta tuntuu hyvältä.
Harjoitusten jälkeen voit miettiä seuraavia kysymyksiä: Millaisia havaintoja teit koskettamisesta ja mielihyvästäsi? Millaiset koskettamisen tavat toimivat sinulla parhaiten? Millaisia havaintoja teit kiihottumisestasi? Oliko jokin koskettamisen tapa sellainen, jota haluaisit kokeilla jatkossakin?
Jos haluat keskustella aiheesta lisää, voit soittaa neuvontapuhelimeemme sen päivystysaikana.
Maria Vihlman