Kysyin teiltä oppivatko kaikki itsetyydytyksen. Olisi pitänyt selittää tarkemmin, mitä...
Kysyin teiltä oppivatko kaikki itsetyydytyksen. Olisi pitänyt selittää tarkemmin, mitä tarkoitin. Tarkoitin siis keksivätkö kaikki, että itseään voi tyydyttää. Jos on vaikka ilman kavereita, eikä kuule puhuttavan koko asiasta. Jos eläisi täysin eristyksissä muista, kuten ehkä jotkut vammaiset tai erakot. Itsetyydytyshän ei ole mikään välttämätön taito. Yhtä hyvin voi elää ilmankin.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että otit uudestaan yhteyttä kysymyksesi tiimoilta. On totta, että itsetyydytystä voi harrastaa tai olla harrastamatta ja ilman itsetyydytystäkin voi elää. Kysymyksesi on hyvin mielenkiintoinen, mutta noin nopeasti kartoitettuna, asiasta löytyy vähän tutkimustietoa. Jos kuitenkin mietitään asiaa mielihyvän kannalta, on ihmisillä taito kuunnella kehoaan ja tehdä sitä, mikä tuntuu hyvältä ja välttää sitä, mikä ei tunnu. Tämä pätee siis ihan kaikkiin arkisiin toimiin, ei pelkästään seksuaalisuuteen liittyviin seikkoihin.
Koulu ja media varmastikin jossain määrin tavoittavat kaikki kasvuikäiset ihmiset täällä, joten siksi on luonnollista, että meillä ollaan tietoisia ja osataan nimetä, mitä ”itsetyydytys” sanana tarkoittaa. Jos kuitenkin mietittäisiin jotakin melkein autiota saarta ja sen muutamaa asukasta, voisi tuo itsetyydytys-termi olla vieras, vaikka varmasti asukkaat ovat saattaneet testata itsekseen keinoja mielihyvän saavuttamiseksi. Tämä on tosin aina hyvin yksilöllistä ja riippuvaista monesta eri tekijästä.
On myös hyvin todennäköistä, että kaikki, jotka ovat halukkaita tuottamaan itselleen seksuaalista mielihyvää, keksivät tykönään itsetyydytyksen ilot. Näin ainakin, jos vertaa eläinmaailmaan, jossa lajien välisiä parittelu- ja itsetyydytykseen viittaavia keinoja on tarkasteltu. Monet eläimet saattavat esimerkiksi hieroa itseään jotakin tai jotakuta vasten. Tämä viittaisi siis siihen, että vaikka itsetyydytys ei terminä olisi tuttu, voi sen tietämättään jo taitaa.
Jos haluat kysellä vielä lisää, voit soittaa neuvontapuhelimeemme.
Neuvonnan tiimi