Kysymyksiä
Hei olen viisitoista vuotias poika ja mua vähän mietityttää että onko se oikein kun halutaan tyttö ystävän kanssa kokeilla koulussa harrastaa seksiä ja vielä toinen kysymys että voiko tyttöystäväni tulla raskaaksi jos hän käyttää pillereitä ja ollaan ilman kondomia? Halutaan vain kokeilla meillä on ollut aina kondomit käytössä ja niitä saa vanhemmilta pyytämällä lisää joten se ei ole ikinä ongelma
Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On tavallista, että seksiä haluaa kokeilla tehdä eri paikoissa. Seksin harrastamiseen on hyvä varata yksityinen paikka, jossa ei tule yllätetyksi ja saa olla rauhassa. Koulussa seksin harrastamisesta saattaa mahdollisesti seurata ongelmia, esimerkiksi jos joku huomaa sen.
Ehkäisypillereiden ohjeiden mukainen käyttö on turvallinen suoja raskaudelta eikä tällöin kondomin käyttö ole välttämätöntä raskauden ehkäisyn kannalta. Kondomi sen sijaan suojaa seksitautien tarttumiselta. Seksitaudit voivat tarttua limakalvokontaktissa eli yhdyntä- ja suuseksissä. Jos seksin osapuolet ovat varmoja siitä, ettei heillä ole tauteja, voi kondomin vakituisessa suhteessa halutessaan jättää pois. Seksitautitesteissä on kuitenkin tärkeää käydä, etenkin jos tulee uusia seksikumppaneita.
Nautinnollisia hetkiä!
Oona Turunen