läheinen nainen
Onko normaali että haluan hyväillä esimerkiksi opettajani ja äitini rintoja ja harrastaa heidän kanssaan seksiä? <3 opettajillani on todella isot tissit ja haluaisin kysyä häneltä, saisinko koskea hänen rintojaan mutta en uskalla, ja tulisiko siitä seuraamuksia??

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Kerrot mielikuvistasi ja toiveistasi sinulle läheisten naisten suhteen ja mietit, ovatko nämä ajatukset normaaleja. Seksuaaliset fantasiat tutuista aikuisista, kuten omista vanhemmista ja opettajista ovat hyvin yleisiä ja täysin normaaleja.
Fantasiat ovat ihana juttu, niitä eivät säätele mitkään lait eivätkä sopivaisuussäännöt, ja jotkut niistä toimivatkin parhaiten jäädessään mielikuvituksen asteelle, omaa sisäistä maailmaasi rikastuttamaan. Mielenkiinnon kohteet usein myös vaihtelevat iän ja elämäntilanteen mukaan. Fantasioiden yksityisen luonteen vuoksi kannattaa aina pohtia tarkoin kertoako fantasian kohteelle asiasta. Esimerkiksi suhdekumppanille fantasioistaan kertominen voi olla hyvä idea kun taas opettajaa koskevia haavekuvia ei todennäköisesti kannata jakaa hänen kanssaan.
Suojaikärajan mukaan auktoriteettiasemassa oleva aikuinen, kuten opettaja, ei saa ryhtyä seksuaaliseen kanssakäymiseen alle 18-vuotiaan kanssa. Myös seksi oman lapsen kanssa on lailla kiellettyä. Aikuisen tehtävä on huolehtia siitä, että tällaisia asioita ei tapahdu, ja tämän vuoksi mahdolliset seuraamuksetkin kohdistuvat vain aikuiseen.
Näistä asioista fantasioiminen on kuitenkin aina sallittua.
Terhi Suokas & Patricia Thesleff