lasidildo
Mitä tulee ottaa huomioon kun hankkii lasista tehtyä dildoa/tappia/sauvaa? Mistä tietää, että merkki ja laatu on hyvä ja turvallinen? Onkoteillä tiedossa, jokin keino selvittää takuuturvallinen valmistaja vai onko teillä suositella jotakin?

Hei ja kiitos kysymyksestäsi. On hyvä että pohdit seksivälineiden turvallisuutta.
Yleisesti ottaen lasista valmistetut seksivälineet ovat asianmukaisessa käytössä varsin turvallisia. Niissä käytetty lasimateriaali on erityisen kestävää ja täyslasinen muotoilu (eli se, että lelun sisällä ei ole tyhjää tilaa kuten esimerkiksi juomalasissa) lisää niin ikään kestävyyttä. Lasisten seksilelujen kanssa on mahdollista käyttää mitä tahansa liukastetta, koska materiaali ei haurastu käytössä. Lasilelut on myös erityisen helppo pitää puhtaana.
Seksivälineitä ostaessa on hyvä suosia luotettavia valmistajia. Tietoja valmistajista saat seksileluja myyviltä tahoilta. Lasidildoja ja muita lasista valmistettuja seksivälineitä on myytävänä monissa seksitavikeliikkeissä ja niihin voi käydä paikan päällä tutustumassa ennen ostopäätöstä. Lasileluja on laajalti saatavilla myös nettikaupoista. Nettikauppojen asiakaspalvelusta voit myös kysyä lisätietoja lelujen valmistajasta.
Jos käytössäsi on lasidildo tai muu lasista valmistettu seksiväline, silmämääräinen tarkistus ennen käyttöä on riittävä turvatoimi. Jos lasissa näkyy minkäänlaista halkeamaa tai jos lelusta puuttuu osa, sitä ei tule käyttää. Peppuseksiin käytettävissä leluissa tärkeintä on muotoilu eli se, että lelussa on leveä kanta, joka estää lelun vetäytymisen peräsuoleen niin, että sitä ei saa ulos. Jos lelua käyttää useampi henkilö niin seksitautien ehkäisy on myös tarpeen muistaa. Lisätietoa seksivälineistä ja niiden käytöstä löydät täältä.
Nautinnollisia hetkiä!
Maria Vihlman